lördag 5 juni 2010

Torka händerna med Ekelund

Tjena!
Ikväll har vi haft en trevlig pizza-middag med mina föräldrar, syskon och respektive. Alla fick gott och väl plats i vårt lilla hus. Solen fortsätter att skina och värmen är helt lagom. Man kan slappna av totalt.

Nu till något helt annat. Jag har i flera månader bestämt att jag ska börja använda min handduk från Ekelund till att torka händerna på i tvättstugan. (Tidigare har den varit anställd som väggdekoration.) Jag har planerat hur jag ska hänga den och vad den ska hänga i. Det är egentligen bara att plocka ihop just de sakerna och gå ner i tvättstugan och fixa det. Det tar max 5 minuter till färdigställande. Men det blir ändå inte gjort... Så tillslut kommer det en dag då man fixar och donar och grejar och pyntar, städar och tvättar och torkar och dammar. Vips så är detta fixat - och man fattar inte att man dragit ut på en sådan liten sak så länge. Och inte nog med det - hemmet glänser! Man känner sig lika nöjd och stolt som om man hade klarat av Vasaloppet!Den mörkare klämman hittade jag på morfars anslagstavla i köket. Den silvriga är från Ellis Corner.Undrar om man vågar använda den... :)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Annika

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tycker ofta att det är så, att man skjuter upp saker som bara tar några minuter att genomföra!:)
Ha en fortsatt bra helg du också!
Kram

A home far away sa...

Kikar in o önskar dig en underbar söndag full med solsken:)

Kram Gunilla i Singapore

Huset på kullen sa...

Visst är det lätt att skjuta upp saker. Jag har också en sådan handduk men min använder jag att torka händerna på i köket =)

Ha en skön söndag! Kram Linda

Tidsmästarinnan sa...

Hej du,
vet du, nu blev jag så full i skratt, jag har en precis likadan handduk men jag är så rädd om den att ingen NÅNSIN har fått torka händerna på den! :-)
Hmmm... fast däremot har jag lyckats övertala min kära mamma att skänka mig ett helt underbart broderat lakan som hon hade liggande, med argumentet att det måste ju ANVÄNDAS, inte ligga undangömt!
Så jag borde nog göra slag i saken själv också...
Kram kram!
Susanne