fredag 4 juni 2010

Underground subway

Hello!

Vi har en vägg i tvättstugan som är ruffigt putsad och sedan vitmålad. Alldeles underbar som den är - men det kändes ändå lite tomt. Som om något mer behövdes. Inget överdrivet som skulle ta alldeles för mycket uppmärksamhet från övriga rummet. Jag har gått och funderat länge, länge på vad som skulle passa in. Och så hittade jag denna plansch hos Par Courrier, som jag föll för direkt:Jag har själv varit i London så därför var det extra roligt med denna översikt över tunnelbanan.Och om man kommer ner i tvättstugan 2 min innan tvättmaskinen är klar kan man ju alltid kika lite på tavlan för att fördriva tiden. Här har det varit studentjippo idag och sta´n har varit full av liv. På en av studenternas lastbilar kunde man läsa "In Wikipedia we trust". För mig var det i år 10 år sedan jag tog studenten men ändå minns man det som igår. På vår lastbil stod det "Alla kan allt". Vår magister sa nämligen alltid så :)
Nu vill jag ösnka Er en trevlig fredagskväll!
Kram Annika

1 kommentar:

Stjärnor & Champagne sa...

Hahaha fräck..Dom där linjerna känner jag verkligen väl till. Har bott i London i Notting Hill. Kan tänka mig att man fördriver tiden lite där nere hihi. Vad bra att maken har börjat gilla vin hihi/ Ha det gott Kramkram Anne