söndag 25 april 2010

Utemöblerna klara!

Hej!
I helgen har det städats och tvättats en hel del. Jag har använt de nya medlen från Maison Belle och det luktar fräscht och gott i huset. Tänk om jag bara hade fått upp torkvindan också så hade lakanen kunnat torka utomhus. Men det blev aldrig av då det helt plötsligt kom regn, hagel och snö!!! Som tur är försvann det snabbt. Inget mera sån´t nu.

Igår fortsatte jag med att måla och vår utemöbel har nu blivit vitaste vit. Jag var bara tvungen att kolla hur det blev tillsammans med dynorna - och jag är glad att jag gav mig på projektet.

Nu kan sommaren komma så att jag kan ta av plasten på dynorna :)

Vi har ytterligare en utegrupp som vi kan måla. Men den kommer bli sju resor värre att slipa... Trots det har jag nog bestämt mig för att ge mig på den också. Den skulle bli jättefin i vitt! Att ha flera utegrupper i trädgården är ju faktiskt väldigt charmigt.
Ha en bra vecka!
Kram Annika

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så fin utegruppen blev!! Duktigt jobbat! Jag har en liknande som står här hemma o funderar på att måla, den ä träfärgad... men jag bara tänker på vilket jobb.. ☺ Men det kanske blir av nu när jag här ser hur fint det blir. Ha det gott. Kram Lenita

chokladblomma sa...

Så snyggt!! Där skulle jag gärna sitta! ;-)
Ser väldigt somrigt ut!
Kram

Grodmamman sa...

Duktig du är som orkade slutföra detta projekt! Jätte fint blev det!:)
Kram

Fröken Fräken sa...

Titta! Det var verkligen värt allt besvär, slipande och målande, för möblerna blev ju jättefina! Och det låter som att du fått blodad tand, redan redo att ge sig på nästa grupp...
Jag letar ju faktiskt efter en karmstol precis som dessa att ha ute på balkongen, men hittills har det varit torftigt..