måndag 27 april 2009

Svart takkrona

Det är så spännande med svart i inredningen, tillsammans med en lugn och vit bas. Så jag sprejade denna krona/lampa svart i helgen. Tidigare var den guldfärgad och klotet i mitten var vitt. Den hade vita glasskärmar och elektricitet. Men elen är borttagen och denna ska istället användas till ljus. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med de levande ljusen men det brukar lösa sig :) Kronan har jag tänkt ska hänga i badrummet ovanför ett badkar som ska in - någon gång i framtiden...
Härliga former!
Idag har det varit mulet och tråkigt - även om det varit varmt samtidigt. Men det passar bra för jag fick ett ex av Allt i Hemmet i brevlådan idag. Dessutom slog jag till på en inredningstidning när jag handlade mat också :) Så jag sitter gärna inne resten av kvällen!
Kram Annika

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Snygg takkronan blev! Har en guldfärgad kandelaber som jag funderar på att måla. Vad har du använt för färg?
Fick också "Allt i hemmet" idag, men har bara hunnit bläddra igenom den än.
Kram

K sa...

SNYGGT !!!!! Trevlig valborg ;D kraaam/k

Ekebo sa...

Snygg takkrona håller med att svart och vit är snyggt ihop. Skönt att sätta sig att bläddra igenom lite inredningstidningar jag har tre stycken som ligger och väntar på mig. Ha en skön helg kram malin!

In my house sa...

Grrr, håll en tumme åt mig! Nu har jag tagit en kvarts tab,,, hoppas att jag inte blir lika dålig idag!!! så från och med idag börjar jag!!!! men jag hoppas hoppas att jag orkar kika in här ibland ändå...

Stor kraaam j