torsdag 23 april 2009

Klinkers och tvättbräda

Hej hej!
Igår kom också golvet i badrummet på plats! Alla klinkersplattor är på plats. Men fogningen är kvar att göra, dock. Jag känner mig jättenöjd med valet av kakel och klinkers och det känns som att vi inte kommer att tröttna på det och att vi kan förändra mycket i rummet i form av inredning med en så enkel bas som denna:
Röret som syns på denna bilden är till elementet som ska sitta här. Jag valde att inte ta bort det utan behålla det och måla det. Det är nämligen ett gammalt fint element och min svärfar, billackeraren, ska måla det vitt åt oss. Så röret här ska också bli vitt:
Eftersom vi inte får gå på golvet än så har det inte blivit tvättat heller... Byggdamm efter puts och murande tar sig in överallt. Ibland känns det lönlöst att städa... *suck*
Vi valde ett klinkers från Bauhaus, det heter Helsinki grafit. Kaklet är också det från Bauhaus och det heter Davos 25x33 cm.

Nu var det längesedan jag gjorde ett loppisfynd så igår var det dags :) Bredvid butiken jag jobbar i, har det öppnat en liten antikaffär med en härlig blandning av gamla saker. I fönstret har jag sett en gammal tvättbräda som jag slog till på igår. Den kostade endast 40.- och blir en fin dekoration i tvättstugan. (Tvättstugan är inte klar på långa vägar, men tvättbrädan skulle ge inspiration.)
Just nu längtar jag efter att få börja måla om garaget. Det är tvättat och klart. Men trots att våren är här och solen skiner på dagarna så är det ändå frost på morgonen... Så än är det för tidigt tyvärr. Ska bli så spännande att se hur det blir med den nya färgen :)
Kram Annika

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har en likadan tvättbräda som lite "pynt" i tvättstugan!
Ser ut att bli jätte fint och det är bra att välja ganska neutrala färger på väggar på golv. Det är ju lättare att variera med möbler och textilier!
Kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Åh kommer att bli kanon fint..och tvättbrädan blir pricken över i ett..
Hoppas att du får en otroligt varm och skön helg/Kram

Irene

chokladblomma sa...

Vad skönt att det går framåt med badrummet! Blir jättesnyggt!
Ha det gott!
Kram