tisdag 7 april 2009

På mitt jobb

Vi har lagt ner mycket tid, det senaste på att få iordning butiken efter rean. Nu kommer mer och mer nytt in i butiken som ska vara med i den nya katalogen som kommer till hösten. Det krävs noggrann planering för att få en bra struktur då det inte är alltför enkelt att ändra om.


Här kan ni se en del av vårt lite dyrare sortiment. Soffor från Bröderna Andersson, vitrin/bokylla från MIND och soffbord från Sundlings:

Det här är vår entré i butiken. Dessa soffor, Marino och Kansas, finns på http://www.svenskahem.se/:

Byggbara soffor är otroligt populärt. Ingen soffa är den andra lik. Detta är en svensktillverkad modell med hög kvalitet. Aston heter den och man kan bygga ihop en egen på http://www.svenskahem.se/:

Skinnsoffan Carisma från Italien. Soffbordet Joy:

Här är soffan Touluose, med soffbordet Francis. Alla kuddar i soffan ingår, utom de rosa:


Under våren och sommaren kommer det att dyka upp en mängd olika soffor och matgrupper till. Så det blir till att fortsätta planera och möblera :)
Om ni undrar vad som har hänt med renoveringen här hemma så har vår murare fått upp kakel i halva badrummet. Jag hoppas att han kan ta sig mer tid snart för då dröjer det inte långt förrän han är klar och vi kan förhoppningsvis få klart vårt badrum med de andra detaljerna som ska på plats.
Även ny färg till huset är bestämd och bara vädret tillåter så kan vi börja måla om detta bruna hus!
Kram Annika

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tänkte på dig häromkvällen när jag stod och rotade bland alla färgburkar. Lovade ju dig att kolla upp vad vi hade för färg, men nu behöver jag inte det såg jag.
Kul att höra ifrån dig!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder från butiken. Kul med inspiration. Har ju speciellt ljusen med kanel och vanilj till jul. Det blir lite juligare då. Låter väl som ett bra förslag med en tur till Leksand tycker jag. Ska bli kul att se hur huset ser ut med ny färg.

Kramar Ullis

chokladblomma sa...

Fina soffor!
Men, vad blir det för färg då?!?!
Nu blev jag ju nyfiken...;)
Ha en bra dag!
Kram