söndag 3 maj 2009

Oj, oj, oj

så mycket vi har fått gjort den här helgen. För oss har det varit en långhelg med ledigt på fredagen också! Lyx!
Men vi har verkligen tagit tillfället i akt att fixa i vårt badrum. Marcus har satt upp nytt tak därinne, satt in en ny dörr, monterat ihop handfat, blandare och kommod. Dessutom har vi skaffat ett fläktskåp från IKEA som vi använt för att dölja fula rör. Det är monterat och uppsatt och det både döljer och ger ett extra förvaringsutrymme för tråkiga reservdelar och instruktionspapper som kan vara bra att spara.Svärfar har lackerat om vårt gamla element och lämnat av det tillsammans med nykittade källarfönster till badrummet. Min far har hämtat trädgårdsskräp och slängt åt oss och ordnat med nya delar till vår tasiga brunn.
Jag har planterat i vårt trädgårdsland. Jordgubbar och hallonbuskar. Och en blomlåda fyllde jag med lavendel!
Dessutom hann vi med en middag ute på stan, vilket har varit välbehövligt!
Sa jag: OJ, OJ, OJ?!? Ja, det gjorde jag... :) Detta är nog rekord! Men jag har aldrig haft roligare i hela mitt liv!
Kram Annika *med en ny solbränna dessutom*!

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Skönt med en långhelg så att man hinner med en del och det har ju ni verkligen gjort!:) Smart att dölja rören med ett skåp och förena nytta med nöje!:)
Frågar igen, du har spraymålat en ljuskrona. Vad använde du för färg?
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Det är bra när man får vara ledig lite längre för då hinner man ju mer.Låter som om ni har fått massor gjort.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vitt är vackert sa...

Å va skönt att få känna att man verkligen fått nånting gjort!! En extra ledig dag i veckan skulle vi ha varje vecka tycker jag :)
Ser ju himla fint ut i badrummet, kul att snart få inreda!!!

Ha en bra vecka!
Kram E

chokladblomma sa...

Vad härligt att få så mycket gjort!
Smart med fläktskåpet! Blir ju dessutom lättare att städa när man slipper damma rör...!
Ha en bra dag!
Kram