tisdag 26 maj 2009

Badrumsshopping

Halloj! - Skepp o´hoj!
Igår gjorde jag en liten beställning på H&M Home. Jag tycker att de har mycket fint och så är det bra priser dessutom. Jag beställde kuddfodral för ett tag sedan och jag gillar dem jättemycket så nu slog jag till igen. Det blev ett duschdraperi och en badrumsmatta till vårt nya badrum. Jag tänkte mig en marin inriktning med marinblå, rotting, stjärnor och lite sånt. Med min ekonomi kommer det att ta ett tag att skapa en bra känsla där inne men jag har i alla fall börjat :)

Den blå varianten av detta draperi har jag beställt:

Dessa draperiringar beställde jag tidigare. Jag tycker de är jättefina!

Sist men inte minst - en marin badrumsmatta:

Det finns en del kvar att fundera över innan badrummet blir klart. Man behöver en hel del saker i ett badrum. Och man vill att varje detalj ska vara precis rätt. Att renovera sitt eget hem som man själv äger och har hela ansvaret för är en helt annat femma än att välja tapeter till en hyreslägenhet... Man vill ju så gärna att hemmet ska bli den där platsen som ger avslappning och där man kan ladda batterierna. Så därför vill man inte plocka in något som man inte tycker om eller som inte passar in - för då får man ingen avslappning. I alla fall inte jag...

Nu ska jag snart till jobbet - och jag ska ta med mig en nybakad rabarberpaj att bjuda på. För här växer det rabarber så det knakar!

Kram Annika

5 kommentarer:

Ekebo sa...

Kan tänka mig att det blir jätte bra med blått och vitt i badrummet... rent och fräscht. Jag har också svårt att välja förman vill ju att det ska bli så där perfekt från början när man gör om hemma. Kram Malin

Hem och Lycka sa...

Finfina detaljer du shoppat! Tack för tipset om tvålpumpen, vår är lite trist så jag ska kika in denna.

kram Mia

Vitt är vackert sa...

Å va snygga prylar. Tror det så snyggt så snyggt detta!
Nä, man vill inte gärna förhasta sig i sina inköp till huset sitt. Är lätt att göra det har jag märkt... Bättre att vänta tills man vet vad man verkligen vill ha, Billigare om inte annat. Fråga mig... :)

Ha det bra!
Kram kram

Grodmamman sa...

Snygga saker du har köpt till badrummet! Låter som att det kommer att bli jätte bra!:)
Håller med dig, det är ju inte alltid ekonomin tillåter alla inköp på en gång!
Kram

Malin sa...

japp här renoveras det:) Vi har ett liksa stot rum till brevid, men det får vänta lite. Nästa rum i källaren som behöver piffas upp är tvättstugan. Kram