torsdag 30 oktober 2008

Utmaning och pynt!

Hej igen!
Jag har gjort lite nytt på morfars vitrin sedan sist. Mina "franska" ljusstakar fick inte hänga kvar längre utan jag tog bort dem och tallrikshyllan och hängde upp min olivkrans istället. Jag köpte kransen i en butik i Helsingborg som heter "Stil & Stämning". Hon hade en jättefin butik med diverse inredning och krukor osv. Och först trodde man att man var inne hos en florist - men det visade sig vara plastblommor!!! Och det var underbart vackert! Kolla in den butiken om ni är i krokarna!
Kakfatet är fullt med julgransljushållare. Det är två olika sorter och de är från min gamlamormor.
Jag har gjort en egen liten "kedja" att hänga diverse pynt på till min vitmålade skänk i hallen. Just nu finns det inte så mycket på den "kedjan" men jag lurar fortfarande på vad som skulle passa.
Min vän T på jobbet har gett mig denna kronan. Den hänger i fönstret i hallen och den är såå fin! Hon tyckte att jag skulle ha den för hon visste att jag skulle älska den! Och det gör jag - och jag tänker på T varje gång jag ser den! Den lyser varje kväll nästan.
En glimt av trädgården fick ni också på den bilden... Grannens hus och garage...
Nu till utmaningen från Fröken Fräken:
Här är 7 saker ni inte visste om mig:
1. Jag fryser ofta. Så på kvällen värmer jag alltid en vetekudde i mikron som jag sedan lägger vid fötterna i sängen. Det gör underverk för iskalla fossingar och jag somnar mer avslappnad!
2. Min första reaktion på nya saker är oftast negativ. Jag behöver fundera ett tag på om jag gillar det eller inte...
3. I skolan var jag bäst på engelska och musik. Detta har alltid kommit helt naturligt och varit lätt att lära medans annat inte gått att få in i skallen alls! Såsom matte...
4. När jag var liten var min högsta dröm att få bli sångerska :)
5. Jag har gått 10 år på musikskolan och lärt mig spela blockflöjt, tvärflöjt, gitarr och sång - både i kör och solo.
6. Jag har otroligt svårt att komma upp ur sängen på morgonen. Väckarklockor eller telefonsignaler stör mig inte utan jag fortsätter min härliga sömn :) Men om jag vet att jag ska upp en viss tid så kan jag vakna ändå i rätt tid.
7. Att åka bil är något av det bästa jag vet. Förr var jag och Marcus ofta ute på bilturer utan att egentligen veta var vi skulle. Nu händer det inte lika ofta... Det är något avslappnande med att sitta i en bil som rör sig.
Nu vet ni 7 nya saker om mig!
Har ni lust att göra denna utmaningen så vore det jättekul! Men bara om ni vill förstås.
Nu är det jobbet nästa!
Kram Annika

10 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vad mycket fint du visar, kedjan och kronan var jättefina! kram

Grodmamman sa...

Vad mycket fint du visar idag. Gillade kransen och kronan. Ibland är det bra med plastblommor. Funderar på att köpa två till våra hallfönster. Där har jag än inte lyckats få några blommor att överleva, så för närvarande har jag sådana där plast-buxbombollar.
Kram

Viola sa...

Så fint på skänken, kedjan och din krona väldans vackra, vet inte om du prövat lyckan hos mig, om inte, titta då in, ha en bra kväll irusket, kram

chokladblomma sa...

Kransen var ju jättefin! Såg alldeles riktig ut!
Det blev inget klosterliv... Tur är nog det, för jag har allt ett rätt så bra liv här hemma med min underbara familj!
Ha det gott!
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Kronan är ju hur fin som helst!!
Kram Lallis

Lina sa...

Hej!
Mmm, vilka häliga bilder du visar!Nu blev jag pysselsugen! I morn slutar jag lite tidigare. Har tänkt att hallowen pynta lite då. Ev blir den en sväng till IKEA oxå!

Kul att läsa dina svar på utmaningen! Vi har en del gemensamt du och jag, punkt 1, 2 och 7 är precis som jag! En något negativ tjej med kalla fossingar om man hårddrar de hela! ;-)))

Må så gott!
Kram, Lina

In my house sa...

Åååå, va kul de ä att läsa såna saker om andra,,, man får en bättre bild av lite personlig info =) Kul... Jag älskar oxå att åka bil,,, vi är som ni,,, kör och kör utan mål... Det är de som är lite extra kul att inte veta vilken butik el stad man landar i.... Jag är oxå urkass på matte =)
- Tips till din karl om han vill väcka dig,,, är ju då att dra väck vetekudden *fniss*

Fina saker du visar!!!
Vi har ett fruktansvärt väder,,, huuu Grrrr fryser,,, regn och rusk som fanken,,, de kunde ju tom bli lite snö inatt!!! Hoppas inte!

Ha de så bra och kram på dig!!! j

Fröken Fräken sa...

Vad roligt att läsa om dina sju egenheter! Och viken härlig krans! Tycker gott att man kan köpa just kransar i fuksmaterial för de brukar vara väldigt naturtroget gjorda, men samtidigt inte skräpa ned eller torka bort direkt!! Var in i en blomaffär i Gbg som hade såååå mycket fint!!!

Ekebo sa...

Kul då fick vi veta lite mer om dig! Mycket fint du visar. Trevlig helg!

Kram Malin

Margareta sa...

Mitt första besök hos dig. Blev så förtjust att jag länkade till dig direkt.Och puffade för dig i ett inlägg med bild på den fina kransen.
Har lite dille på kransar just nu och har presenterat lite olika varianter.
Hälsningar Margareta