onsdag 29 oktober 2008

Scrappat!

Nu så, äntligen kan jag lägga in bilder också :) Värsta lyxen! Marcus har suttit med datorn flera kvällar i rad nu och grejat - utan att egentligen veta så mycket om denna teknik - och han har bytt hårddisk och installerat och fixat och nu är det som vanligt igen. Duktig är han!
I alla fall - i helgen har vi varit på dop. Marcus kompis fick barn i somras och nu var det dags att doppa honom i vatten.

Jag hade funderat mycket över vad jag (underförstått: vi) ville ge i doppresent. Skulle det vara ett minne eller något bebisen behöver nu, sen? Men jag ville liksom ge något annat, något som dessutom håller hela livet. Några ord på vägen liksom. Och på en av alla bloggar jag kikat runt på (ledsen, men jag minns inte var så om du ser detta så vill jag i alla fall tacka stort!) hittade jag en dikt. Den hade bloggägarinnans barn fått till sitt dop. Så här är dikten:

Morgon
När morgonens sol genom rutan smyger,
glad och försiktig,
lik ett barn, som vill överraska
tidigt, tidigt en festlig dag --
då sträcker jag full av växande jubel
öppna famnen mot stundande dag --
ty dagen är du,
och ljuset är du,
solen är du,
och våren är du,
och hela det vackra, vackra,väntande livet är du!
(Karin Boye, "Moln")

Jag gjorde en scrapbook-sida och satte i en ram. Ramen inhandlades på Åhléns.

Eftersom jag inte kan skriva fint på beställning fick jag ta till datahjälp. Mycket bättre!

Högst upp står det: "Dear Baby!". Jag köpte dekorationer på Bokia. Bland annat denna:

Längst ner fick det bli vimplar. Man tager vad man haver och så blev det så här. Erik heter bebisen och han döptes den 25/10 och föddes den 31/7.

Sedan slogs paketet in och jag följde temat med grönt och turkos. Dålig färgåtergivning blev det för det togs i lampans sken på mörka kvällen. Kortet är också ett resultat av tidigare nämnda metod: Man tager vad man haver. Lite nytt och lite man har hemma.


Det verkade som att föräldrarna var glada över presenten. Tröttnar man kan man ju alltid sätta in en söt bild på bebisunderverket i ramen istället :) Men enligt föräldrarna skulle de behålla ramen som den var. Så roligt att det var uppskattat!

Oj, vad härligt det var att göra inlägg på bloggen igen! Nu ska jag kika in hos Er och klura lite på en utmaning som jag fått av Fröken Fräken! Det ska bli trevligt!

Kramar till Er alla! Annika

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vilken söt tavla du gjorde! Förstår att den blev uppskattad. Alltid kul med personliga presenter!
Kram

Hem och Lycka sa...

Vilken underbar present, jag hade blivit jätteglad om min bebis hade fått en sådan present med mycket omtanke bakom. kram!

K sa...

Hej gumman ;D
Vassegoo för dikten,även om det inte är jag som författat den, tror du läst den hos mej eller jag har iaf haft med den. Jag tycker den är sååhimla fin. Kul att du också tycker om den. Föresten, det är M från smultronstället som hade den goda smaken att bidra me den till dotterns dop ;D
Kul att du e back i blogganrnas värld trist m datahaveri
Neeeeeeeeeee nu hade ja visst brått igen att skriva men kram iaf/K

Hemma hos Razzel sa...

En mycket fin och personlig present! Alltid kul att få något när man ser att det finns tanke och arbete bakom gåvan!