tisdag 14 oktober 2008

Till en kär vän.

Att vara stark är inte att aldrig falla,
att alltid veta,
att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta,
att hoppa högst
eller att vilja mest.

Att vara stark är inte att lyfta tyngst,
att komma längst
eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är,
acceptera dess kraft
och ta del av det.
Att vara stark är att falla till botten,
slå sig hårt och komma igen.

Att vara stark är att våga hoppas
när tron är som svagast.
Att vara stark är att se ljuset i mörkret
och alltid kämpa för att nå dit.


Detta inlägg är till min vän T som är en av de starkaste personerna jag vet. Hon skickade denna text till mig och jag ville dela den med Er andra. För det är många som går igenom, har gått igenom eller kommer att gå igenom tuffa passager i livet. Ingen kan leva hela livet utan att någon gång känna sig svag och ensam.
Min vän har ändå en inställning som är få förunnad och hon kommer att klara allt även om hon har svårt att se det nu.

Så ta hand om Er och kom ihåg att tala om för dem du älskar - att du älskar dem!

Kramar Annika

12 kommentarer:

In my house sa...

Hej hej...

Visst är det såå, att alla går vi igenom saker hela tiden,,, upp och ner, men det är väl så livet är... Alla känslor ska ingår säger min hypnos/psykolog.... Och det är sant...

- Sån plast matta som du,, svart och vit hade jag förrut i hallen men nu ligger den i köket!!! Passade inte in i hallen längre!! Så ja få la se vad jag hittar... Letade på Rusta igår, men där fanns ingenting!!!! =(

Kram josse

Grodmamman sa...

Så sant, så sant! Läs bara mina inlägg från helgen!=)
Alla har vi våra svackor och det är som min kollega säger "det är inte hur man har det som är viktigt, utan hur man tar det":
Kram

Viola sa...

Vilka fina rader, dom ska jag spara, så tänkvärda, tack för dom, kram VIOLA

Unknown sa...

Hejsan Annika!
Mycket tänkvärda och fina ord. Sånt behövs verkligen.
Roligt att du kom å hälsade på hos oss oxå. Näe, vi pysslar med möbler som sidoprojekt, men jag måste medge att det växer å växer vilket ju är himlans roligt. Ska inreda en tjejs lägenhet nu oxå, ska bli jättekul verkligen. Ha det så gott, å jag är mycket nyfiken på vilken lampskärm din svarta underbara lampfot får.
Kram Malin

Unknown sa...

Ja, jag tror att det kommer att bli så. OM det funkar vill säga i framtiden. Men än så länge jobbar vi båda 50 å 75% å då hinner vi med lite. Men snart kommer vi säkert jobba mer. Vi får se, men jag har absolut hittat det jag vill pyssla med. Du jobbar ju i möbelbutik å det måste ju oxå va perfekt. Vilken tur vi har va?
Har min far här just nu å vi ska tapetsera i 'salongen'! Ha ha, är det inte kul å döpa rummen va? Har ni oxå gjort det??
Ha en skön dag så länge tills vi hörs igen, Kram Malin

Annika i Gamla Stan sa...

Vad vackert skrivet! Ord jag måste få låna och dela med mej av...

Annika

Rosa Hemmet sa...

Vad vackert och tänkvärda ord du skriver. Det är bra att få sådana här påminnelser ibland, så man stannar upp ett slag och tänker efter! Alla vänner ska man vårda väl, och komma ihåg att berätta för människor i ens omgivning hur viktiga de är. imorgon kan det vara försent! Tänkvärt vännen

::fina:: sa...

Så vackert och så sant!Man förstår inte alltid varför vissa saker händer just när de sker men efteråt kan man se att det fanns en mening och att det faktiskt fanns ett ljus där efter mörkret. Jättefint!!
Kram, Josefine

Katta sa...

Det där var så sanna ord så.Ska försöka minnas dem.Kul att du också är inne på svartmålning, ja av möbler alltså.Jag är mer nöjd än jag trodde jag skulle bli med mitt köksbord, det känns så rätt. Ska bli kul att se vad du gör med ditt med. Kram Katta

Mjuka sa...

Åh så fint skrivit!! Skall jag verkligen spara och ta fram när det behövs
kramkram M

Ekebo sa...

Tänkvärd dikt!
Ha det gott!

Kram M

Smultronstället sa...

Hej på dig:)
Det var längesedan sist måste jag erkänna...jag har varit usel på bloggning..
Visst e det så att vi alla kommer någongång i livet trots att vi inte tror eller vill vara med om svåra och jobbiga saker, det ingår liksom i "paketet".
Fin skänk du har fixat! kul att se pärlkorset komma till användning:)

Ha ett bra avslut på veckan
Kramar M