torsdag 16 oktober 2008

2 lediga dagar.

Det har blivit lite ändring på byrån i vardagsrummet. Mina hjärtan på tråd som stod på byrån tidigare har fått flyttas närmare fönstren och ljuset. De hade inte klarat sig annars. Så istället satte jag dit en tåligare växt.


Jag har inte hunnit med att byta ut soffbordet i vardagsrummet än, vilket jag knappt kan bärga mig tills jag får göra, pga att andra viktigare problem har dykt upp. Vi har haft stopp i avloppet igen... I tisdags trodde jag att jag löst detta. Grannen kom hit och spolade med högtryckstvätt och speciell slang i golvbrunnen i källaren. Allt verkade bra tills senare samma kväll. Igår fick jag skaffa en likadan slang själv och jag och sambon spolade i alla tre golvbrunnar i källaren i flera timmar. Vi gjorde allt så ordentligt vi kunde. Och idag ska vi nog spola lite till från spolbrunnen utomhus. Jag hoppas att det ska vara lugnt nu på denna fronten.

På lördag förmiddag ska vi ha besök av en rörmokare och han ska visa oss vad vi kan göra på egen hand för att kunna fixa iordning badrummet vi planerar för i källaren.

Det var de två lediga dagarna. Nu ska jag tillbaka till jobbet och sedan jobba hela helgen...

Ha det så bra! Kram Annika

7 kommentarer:

chokladblomma sa...

Usch vad tråkigt när det krånglar med avloppet! Hoppas att ni fått ordning på det nu.
Ha en bra jobb-helg!
Kram

Grodmamman sa...

Tråkigt att avloppen krånglar så!
Hoppas ni får bra tips för badrummet också.
Ha en bra jobb-helg!
Kram

Lina sa...

Hej!
Krånglande avlopp är ingen höjdare...hoppas att de "löser sig"
i dubbel bemärkelse ;- )

Trevlig helg!
Kram, Lina

www.nestorforlag.se sa...

usch vad tråkigt med avlopps problem, det är det värsta med hus.. att ibland dyker tråkiga saker upp som man måste göras när man hellre vill lägga ner sin tid på annat. Hoppas att det fxar sig. Kram...

Viola sa...

Kommer så väl ihåg liknande problem med husen gm åren, ibland kan jag välan sakna eget boende, men det är så skönt att lyfta luren och säga, nu har vi problem med detta....kanske det behövs spola ute i gatans avlopp, det fick vi göra en gång, lycka till och jag väntar på bordet, det fina nymålade som stått nu och bara väntat på att få inta sin plats, lycka till, kram VIOLAN

Vitt är vackert sa...

Hej

Fy va tråkigt. Finns så mycket roligare saker man vill lägga energin på när man köpt hus än detta. Hoppas det löser sig!

Ha en bra helg!

Kram Ellinor

In my house sa...

Hej hej... Usch då vad de ä tråkigt när nåt ska jäklas,,, och krångla... hoppas allt löser sig =) Vi ska oxå göra ett badrum i källaren någon gång,,, men de dröjer flera år innan de ä dags och prioriteras....

- Jag "jobbar" på Kappahl,,, arbetspröva som de så fint heter,,, men jag trivs bra,,!!
Idag ska jag storstäda,,, några gamla jobbarkompisar ifrån Maxi mitt förra jobb kommer på Lördag,,, då ska vi babbla,babbla och dricka vin blir även utgång, så att dom gamla lurviga benen får svira lite =) =)
- Första gången dom hälsar på i huset,,, dom får la ta att de saknas lite lister här och var och att projekten finns överallt...

Kram josse