fredag 17 oktober 2008

Soffbord och vardagsrum

Nu kommer bilden på det svartmålade soffbordet. Vi tog upp det från källaren igårkväll och ställde det tillrätta i vardagsrummet.

Detta är bordet som vi hade förut: (Och golvlampan bakom soffan har inte fått någon skärm än...)
Det nya bordet. Det blev verkligen jättesnyggt! Jag gillar det! Det blev luftigare och nättare och tuffare!
Men nu har jag börjat störa mig på att ekbenen på soffan syns tydligare istället...
Om man sitter i soffan ser man det här. Det är ingången till matsalen och i matsalen ser man ingången till köket (om man kollar noga):
Tittar man lite till vänster ser man utgången till hallen:

Framför soffan står vår tv-möbel. Den var omöjlig att fota i mörkret igårkväll så den fick inte vara med här idag...
Jag är väldigt sugen på att ta fram det gamla golvet här i vardagsrummet, så det blir samma i vardagsrummet och matsalen, och betsa eller måla det mörkt. Jag kan riktigt se framför mig hur snyggt det skulle bli! Ideér finns det massor av emellanåt, men vi försöker ta ett projekt i taget och låta det andra vara så det inte blir för mycket på en gång.
Ha en bra dag, alla! Kram

30 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad snyggt det blev med det nya bordet! Håller med dig helt i att det blev luftigare och tuffare.
Kan också se mörkbetsade golv till ljusa väggar framför mig. Super snyggt!=)
Kram

In my house sa...

Bordet blev verkligen skitfint,,, gjorde sig kanon i erat rum,,, det är kul att se sådanna kort,,, som du visar! vad man ser om man kollar åt olika håll,, man får ett hum om hur rummet ser ut.... Tror oxå att ett mörkt gammalt golv hade suttit fint... Men, man kommer nog hinna med alla små och stora projekt som ryms uppe i knoppen tids nog..... Skönt med fredag,, Mmmm! Ha de gottit kram j

chokladblomma sa...

Jättesnyggt!
Mörka golv till vitt är skitsnyggt!
Ha en bra helg!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Bordet blev vrkligen så snyggt. Passar jättebra till soffan. Tycker att din soffa är så snygg. Låter som en väldigt bra idé med golven.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Lina sa...

Hej!
Bordet blev SUPER läckert! Vårt vita ser genast lite mesigt ut ;- )

Hoppas att de ni får positiva besked om ert badrum så ni kan komma igång!

Vi bor i ett hus från 1932, vi renoverade ett befintligt badrum tital pga en fuktskada i golvet och gjorde ett nytt i källaren. De var en hel del jobb pga huset är gamalt och likaså rör och annat. Men de funkade bra!

Trevlig fredagskväll!
Kram, Lina

Ekebo sa...

Bordet belv verkligen jätte fint och pasar mycket bra mot soffan. Vilken skillnad, det var snyggt innan också men detta blev ännu bättre.

Kram

Paulo Lopes sa...

Lisa Ekdahl she's new to me. But i'm loving her voice. I realise since the begining she is swedish. Thanks for your comment. I still keep visiting your blog despite the fact that i can't understand a word (but it seems really cool)... :-))))

Unknown sa...

Nämen guuu va snyggt bordet blev hördu du! Verkligen skitfint som någon annan skrev. Nu lär jag gå in i en svart fas IGEN. Oj va härligt alltså. Tack för inspirationen.
Kramar Malin

karofina sa...

wow säger jag bara!! jag tyckte det första bordet va snyggt men det du målade blev ju så himla mycket bättre!! fullpoäng!! :)

soffan var ju grymt läcker den med! verkligen hemtevligt hos er!

kram!

Viola sa...

ÄNTLIGEN FÅR JAG SE BORDET I SVART, DET BLEV SÅ SNYGGT IHOP MED SOFFAN, PÅ EKBENEN BARA, MÅLA DOM I SVART OXÅ, FUNDERAR SJÄLV PÅ ATT MÅLA MIN 8 ST MATSTOLAR SOM HAR DYRA KÖRBÄRSBEN, FNISS...MANNEN KOMMER NOG INTE GILLA DETTA MEN DET FÅ VÄLAN BLI EN ÖVERRRASKNING. HAR TVÅ SVARTA SOFFOR I SAMMA RUM OCH MATSTOLARNA HAR OXÅ SVART TYG, TROR DET SKULLE BLI TUFFT, BRYTER AV MED MÖRKRÖDA DETALJER I MATTA OCH KUDDAR OCH LITE AV VARJE I DETTA RUM, HAR ALDRIG VISAT DETTA PÅ BLOGGEN MEN DET KOMMER, VISST ÄR DET HELA TIDEN NYA PROJEKT I HJÄRNKONTORET, DET GÄLLER ATT ORGANISERA SIG, OCH DET HAR JAG SVÅRT MED IBLAND, VÄLJER ALLTID DET ROLIGAST FÖRST SÅ KLART, OJ DÅ LÅNGT SOM VANLIGT, MEN DET ÄR JU MITT PROLBLEM SOM DU VET, ATT UTTRYCKA SIG KORTFATTAT, HA EN BRA LÖRDAGKVÄLL, KRAM

Viola sa...

SVART SÅ KLART SÅ DET HÄNGER IHOP MED DET ÖVRIGA I HUSET, KÖR PÅ, SÄTT IGÅNG OCH BÖRJA MÅLA!!!!!!KRAM

Anonym sa...

hej! vad bra att det finns en till som retar sig på dem ek-benen, jag har samma problem,och allllllla andra tycker att jag är konstigt.
Super snyggt soffbord. ha en bra helg Dadda!!!!

Gnistrande snö sa...

Hej,
så snyggt det svarta bordet blev, ser så flott ut tillsammans med den fina soffan.

Ha en trevlig fortsättning på helgen!

Kram
Katarina

Lallis - liv och leverne sa...

Det blev ju kalasbra! Kul:)
Kram Lallis

Rosa Hemmet sa...

men gudars kvinna (och man) vad fint ni har det där hemma! Bordet vart ju super och passade ju perfekt dit! Snyggt med det svarta oxå:) Gamla golv är ju det snyggaste som finns om de är i bra vigör, det är så synd att de flesta väljer att riva ut dem istället för att rusta upp dem! Ha det fint gumman

Fröken Fräken sa...

Vilket fint bord! Har sett en del sådana där bord på loppisar och blivit lite sugen.. kul att du "vågade" måla det svart! Ja, visst är det typiskt att man alltid hittar något nytt som man stör sig på när man tror att man är klar...

Katta sa...

Men gud vad snyggt det blev i svart det bordet. Otroligt snyggt! Gillar den rundade soffan med.Tror absolut att det blir snyggt att ta fram det gamla golvet och ha samma som i matsal. Betsning av golv tycket då jag är jättesnygt. Men tycker ni gör det klokt att inte ta för mycket på en gång det är ju en hel del jobb med det.Kram Katta

C De-sign sa...

Hej
Så fint bdet blev! Och TACK för att du delade med dig av texten.. i inlägget till en kär vän... Verkligen tröstande och fina ord som går just nu RAKT in i MITT hjärta!!!! Önskar dig en skön söndag! Kramar fr C

Huset på kullen sa...

Bordet blev superfint, passar perfekt i erat rum. Det ser lite "coolare" ut i svart än i vitt =)

Ha en skön söndag! Kram Linda

Isabelles moster sa...

Verkligen fint!!
Det är så kul när man kan trolla med lite färg!
Ursnygg soffa!
Ha det! Kram

Isabelles moster sa...

Verkligen fint!!
Det är så kul när man kan trolla med lite färg!
Ursnygg soffa!
Ha det! Kram

Katta sa...

Å vad jag gillar när du säger att du bara skruvade om delarna i hörnsoffan så det blev så där :) Vet du jag tror din och min sambo är rätt lika till sättet så där säger min med men min får defenitivt inget gjort om inte jag börjar med nåt för då måste han visa att han kan bättre. Tyvärr har jag väntat i flera år nu på att han ska lägga golv men det blir väl till att börja själv där med om nåt ska hända. Sen vill jag få en hylla uppborrad i kaklet i badrummet men det käns inte som nåt jag ska chansa med så där får ag väl vänta.Ha det bra, kram Katta

Gårdsromantik sa...

Klokt att ta en sak i taget - kommer från en som rusar iväg och rycker och sliter i allt direkt;-)
Men jag har blivit "lite" klokare med åren...

Vilket supersnyggt bord - blir så sugen på att måla sonens svarvade skrivbord i blankt svart.

Kram Maud

Stämningsfullt sa...

Hej!
Wow vad snyggt det blev!! kul att ni målade det svart.....Skitsnyggt, verkligen!
Kram!

Vitt är vackert sa...

Å va snyggt! Kul att ni målade det svart, och inte vitt. Ser jättefint ut hemma hos er!!!

Hoppas du haft en bra helg!

Kram Ellinor

Unknown sa...

Hallå, Peter på Montebello här.Ville bara nämna att ditt svarta bord var helt underbart läckert.Vi har själv målat rätt likadana bord men i lätt gråton samt helvitt men svart är ju outstanding ibland.Mäktigt och stilrent.Härligt jobbat.Hälsningar Peter

Smultronstället sa...

Jaa bordet blev jätte snyggt!
jag gillar ju svart jag åxå.
Äsch stör dig inte på soff benen,hihi. De kan du måla om när ni tar golvet,hihi.

Ha en bra ny vecka kram M

Lina sa...

Hej!
Jo du, här hemma har vi en 2åring com oxå har MASSOR av energi...Oj, oj,oj! Hon tröttar ut oss båda rejält vår lilla ögonsten! ;- )

Nej, man kunde aldrig ana hur de skulle bli när man fick barn, de måste upplevas. Som tur är kommer ju inte allt på en gång, man hinner vänja sig...

Nu sover yrvädret och mannen är och springer, då bloggar jag och kollar på Thomas & Simon!

Ha en bra vecka!
Kram, Lina

Mia sa...

Wow vad läckert! Gillar mixen av ett äldre "antikt" bord med en modern touch. Blir inte bättre!

Mitt första besök härinne, mysig blogg du driver!
Kram Mia

hagagården sa...

hej
o tack för kommentaren,det svarta bordet var ur snyggt tycker jag.
kram
ninni