fredag 10 oktober 2008

Fredag hela veckan!

Jag gillar fredagar, jag är oftast ledig då. Det är skönare att vara ledig en fredag än någon annan av vardagarna tycker jag. För även om man ska jobba på helgen så är det en annan stämning som infinner sig hos människorna. Marcus kom hem tidigt från jobbet idag och man får tid att få saker avbockade från listan och tid att göra de sakerna tillsammans. Annars brukar det mest bli att man är ensam när man grejar med huset på de tider man har över. Våra scheman stämmer dåligt överrens...
Idag har jag i alla fall röjt i källaren och åkt med en hel del gamla saker till återvinningen. Såå skönt att slänga saker! Och det här soffbordet står på omvandlingsplatsen och jag hann slipa det, tvätta med målartvätt och måla lite på det innan jag kom på att jag måste ju ta ett "före"-kort...


Efter ett lager grundfärg:

Tanken är egentligen att bordet ska bli svart. Vi har en svart soffa och mörka möbler(espresso/svartbruna) i vardagsrummet så en vit romantisk möbel är inte att föredra. Utan det måste bli lite tuffare där.

Efter allt städande, knackande av puts, slipande och målande var det hög tid att ta en dusch och när jag sedan kom upp till sovrummet för att ta på fredagsmyskläderna möttes jag av den här synen :) Så fint det har blivit med en ljusslinga på gardinstången!

Fåtöljen har fått nya kuddar, nämligen kuddfodralen jag köpte på Jysk i somras på deras rea.


Marcus har gått och lagt sig för längesedan.... ingen nattuggla inte. Jag har tagit tillvara tillfället att få blogga lite och kolla på tv. Och jag säger som David Hellenius och hans gäng: Fredag hela veckan!!!

Kram Annika

14 kommentarer:

In my house sa...

Godmorgon..... =) upp och hoppa.

Om du blir Snuffe i ett annat liv och då ska jag bära dig lika mycket =)

- Jaså, din bror lever på musiken?? huu, isåfall så kan jag förstå att de måste vara sketa jobbigt!!!
Håller med,,, Fredags kvällen är den bästa på hela veckan..
Andreas är iväg på Gäddfestival (tävling) Så snuffe och ja ska köra hem till mamma och pappa,, få lite god mat =)
Sånt bord, som du målar har jag nästan likadant,,!! fina!

Kramar j

Huset på kullen sa...

Vilket fint bord!

Du har en sak att hämta på min sida1

Kram Linda

Anonym sa...

Vad mysigt!! Jag gillar hjärtan-på tråd:-) Vad fin den höga smidesställningen med krukan var!

Pokalerna är ett känsligt ämne...:-) Kan bara säga så mycket att jag har iaf fått ut miniatyrbilarna ut till garaget... Så pokalerna lär nog bli kvar. (Oavsett om jag vill eller inte!) Jag är så himla bra på att börja på projekt, mycket jobbigare att avsluta! Min hjärna har redan påbörjat nya projekt innan de gamla är avslutade... Men det rummet är prioriterat EFTER sovrummet. Tapeterna är helt spruckna i hörnen och har en massa spikhål i sig. Men sovrummet är nog värst. 70-tals blommiga tapeter i brunt, vitt och orange... Ja, man kan gott säga att vi har en hel del att göra.
Hoppas du får en bra helg! (Med bättre väder än vad vi verkar ha här...)

Grodmamman sa...

Härligt med lediga fredagar! Här jobbar jag alltid till 15.30 på fredagar, men jag slutar tidigare både tisdag och torsdag så jag ska inte klaga. Och särskilt inte för dig som har affärstider!=)
Skall bli kul att se bordet när det blir klart. Kul med någon som vågar måla något svart och inte bara allt i vitt!=)
Kram

Viola sa...

Hallå där, en nattuggla till som lägger sig sist ser jag, bordet kommer nog att bli himla fint iop med det svarta! I mitt hem i stan finns inte så mycket av det vita, det frossar jag i på landet istället, svarta soffor och mycket i brunt och mörkt rött är något det finns gott om i inredningen i lägenheten, ljusslingan blev ju jättemysig hängande på detta sättet, ha en bra kväll, sitter nu på landet och besöker blogglandia, har en sådan där dag som jag gör ingenting! Måste ta mig en sådan då och då, är så skönt, ojdå blev visst långt, har alltid haft problem med att vara kortfattad, fniss, kram VIOLAN

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej oh vad roligt att du besökt mig!
Så fint bordet kommer att bli svart! Har ett liknande som jag funderat på att måla vitt, men jag kanske ändrar mig! Vilket mysigt mottagande du får i ditt sovrum, jättefint!
Vilka underbara rastplatser du fotat! Var i Norge finns dom?
Önskar dig en trevlig helg!
kram
nina

Grodmamman sa...

Här börjar det mer och mer bli åt New England och jag trivs mer och mer med det. Gillar vita väggar, men gillar även mörka golv och mörka möbler.
Sedan är det ju så också att är man två så får man ju kompromissa ibland!=)
Kram

Ekebo sa...

Gillar också fredagar, man har hela helgen framför sig. Kul med ett svart bord något som jag aldrig skulle våga mig på. Väntar med spänning på resultatet. Ha en fortsatt skön helg!

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att få vara leddig på fredagarna skulle jag också kunna tänka mig. Har ett likadant bord som jag vill måla men mannen protesterar. Nu är det ju hans bord från början men jag tycker att efter 19 år skulle jag väl kunna göra vad jag vill med det, *s*.

Ha det riktigt bra!
Kram Ullis

In my house sa...

NÄMEN VAD SNÄLL DU Ä,,, jag blir så glad =) smickrad och stolt! jättekul att du gillar köket!
- Vi har hyllor på andra sidan, där vardags glas och tallrikar står, fin glas m,m som sällan används står i ett skåp i matsalrummet... Och jag har ett "vitrinskåp" som nog ska in i köket,,, MEN du, jag har rensat för jag tycker att man har sååå mycket onödigt i skåpen som aldrig används... så nu har vi bara allt som vi behöver och typ en massa plats över ändå =) Skåpet rymmer mycket i andra rummet och lådorna i köket är riktigt djupa....

visst är det så, med värderingar och sånt! Vi renoverar ju verkligen för VÅR skull och exakt den stil och smak som vi vill ha!!!
- Men tankarna går lite ändå,, för om ett tag el rätt länge till så ska mäklaren komma och värdera om huset,,, och enligt deras punkter och prickar så vet man ju inte om de uppskattas att ta fram de gamla el ej då menar jag inte bara golv =)... Det är ju intresse värdet,,, vet ju att de inte gör nåt på de stora hela,, uatn där räknas allt dyrt,, tak, toa m,m. men men!!!

Tack än en gång!! =) KRAMAR j

Lallis - liv och leverne sa...

Det kommer nog att bli riktigt snyggt, bordet i svart:)
Kramis

Lina sa...

Hej!
Vilken HÄRLIG nya startbild du har! Nu blev jag jätte sugen att hitta på nåt nytt också! ;- )

Ja, fredgar är väl veckans bästa dag...nu är de redan söndag igen. Helgen gick så fort!

De blev inget marknadsbesök, vädret var för dåligt!

Ser framemot att se ditt fina pelarbord på plats! Vi har vitt pelarbord till våra bruma soffor!

Ha en bra vecka!
Kram, Lina

Gnistrande snö sa...

Tack för din gulliga kommentar.

Hoppas verkligen att din bror ska få må riktigt bra snart. Hälsa honom att jag tycker att han är superduktig och begåvad.
Kul med lite före- och efter bilder, jättespännande med svarta möbler.

Hoppas att du har haft en riktigt härlig helg.

Kram
Katarina

Kallholmen sa...

Vad roligt att se ditt bord när det blir klart, har ett lika fast lite mindre och jag har funderat om det ska få gå under penseln någon dag men jag väntar på ditt resultat.
Jag älskar också Fredagar då har man det gottaste kvar.
Kram Malin