söndag 12 oktober 2008

Ett smycke till vardagsrummet.

Jag har ju visat en massa saker som jag fått efter mormor, och idag blir inget undantag. Här är en golvlampa jag fick för någon vecka sedan. Min morbror tyckte att jag skulle ha den då den var lite i stil med soffbordet ni fått se i tidigare inlägg.

Soffbordet är nu svart och står i källaren och torkar. Det blev så snyggt! Men man kan inte använda det på en vecka eftersom det tar så lång tid innan färgen har härdat ordentligt. Det ska ju slitas på och belastas en del så jag väntar nog en vecka med att ta upp det. Och kanske med att visa det för er också...om jag kan hålla mig :)

I alla fall - lampfoten fick också bli svart. Den var tidigare i lackat trä och denna gången hanns ingen "före"-bild med alls. Detta gick snabbt då den stod bredvid soffbordet när jag målade!


Som ni ser fattas det en lampskärm. Vi får se vad man kan hitta för något. Det ska ju passa in med tre andra lampskärmar härinne. Jag ska använda lampan som läslampa när man sitter i soffan och tittar i inredningstidningar :)

Take care! Annika

10 kommentarer:

Unknown sa...

Oh vad tjusig lampfoten blev. Har målat en svarvad trälampfot i svart och den blev helhäftig, men hade inte tänkt på att jag kunde ge mig på en sån som din. Mycket bra, nu måste jag genast härma dig :)
Vilken jättehärlig blogg du har!
Kram Malin

chokladblomma sa...

Snyggt! Blir spännande att få se bordet så småningom!
Ha det gott!
Kram

Emmas Vita Hus sa...

Vad fin lampfot! Bordet verkar också jättefint! Hoppas du får en fin kväll!

Kram!

Viola sa...

Vad du fixar, att du bara orkar, och fint blir det oxå, härlig lampfot, kram VIOLA

Grodmamman sa...

Snygg lampfoten blev! Ska bli så kul att se ditt svarta bord också!
Kram

Lina sa...

Hej!
Kul med ärvda saker!!! Du jag läste ju totalt fel ang ditt pelarbord. De ska bli svart förstår jag nu, jag läste vitt. Där av min kommentar. De blir jätte läckert som svart! Är de blank färg? Nyfiken?!

Ja, vi får satsa på vårmarknaden i ED i stället...

Kram, Lina

Anonym sa...

Hej! titta in hos mig har något till dig,kram kram....

Pysselprinsessan sa...

Vilken fin! Har letat efter en liknande själv! Åh, så spännande att få se bordet sedan! :)
Kramar

Lallis - liv och leverne sa...

Vad FIN lampfoten är!:)
Kram Lallis

Rosa Hemmet sa...

Tjo babe! vad kul det ska bli att se förändringen av bordet, lampan blev ju supersnygg! Kul med svart, det är ju mycket vitt just nu. kan nog vara kul att bryta av med ett rum i en lite "tuffare" stil! :) Få se hur länge du kan hålla dig från att visa det då... hehe