söndag 27 april 2008

Jag klev rakt in i himlen idag!

Nu ska jag berätta om den mest förtrollande butik någonsin! Jag tänkte på riktigt när jag tog de första stegen in genom en tung dörr till en lada: "Jag är i himlen!" Det är helt sant, jag var överväldigad av alla fina saker som mötte mig innanför dörren. Sedan tänkte jag: "Var är min kamera?". Den låg förstås kvar i bilen men jag frågade om jag fick fota till min blogg, då jag vet att alla Ni beundrare av den gamla charmen, skulle ha velat se detta. Det var helt okej att ta kort, han tyckte att det var roligt att jag ville lägga ut bilder på min blogg. Så mina steg tog mig in i en tidsmaskin som bara fortsatte till ytterligare ett nytt rum, och ett nytt, och ett nytt...

Dessa bilder kommer inte att ersätta min upplevelse eller göra denna butik rättvisa. Men åk gärna dit om Ni har möjlighet och tid! Ni kommer att behöva vara där hela dagen för att hinna se allt det som fanns i denna Antiklada!

Detta är vad som mötte mig i entrén:


Lite längre in dessa fina mönster!



Detta silvriga glänste så fint och stolen är ju bara såå snygg!


Dörrar, klocka, barnvagn, fågelbur och mycket mer.



Denna soffan stod lite undangömd. Men så fin och så spännande den ser ut. Som tre stolar bredvid varann.




Vackert!



Det fanns även en avdelning för dem som gillar 50-talet och dess charm. Tyckte den delen var jättefin också! Skulle vilja ha ett sådant tallriksställ. Romantiskt!
Tänk att få ha en sådan här i trädgården! Sommaren skulle bli ännu somrigare :)

Här fanns all slags inredning - båda gammalt och nytt. Och några inköp blev det. Ska visa dem i nästa inlägg.

För mer information och inspiration gå till http://www.johanengbergsantik.com/ Hoppas att han tycker om inlägget! Tack för att jag fick titta in hos Dig och för att jag fick ta några foton i din butik! Jag kommer tillbaka!



Trevlig vecka allihopa!
Kramar Annika



7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så mycket fint!
Den där soffan vill jag ju ha - kan du skicka den till mig? Snälla ;-)
Vilka guldkorn det finns ute i landet - skall genast kolla på din länk!

Förresten - jag har äntligen kommit mig för att fotografera av mina loppisfynd!

Kram Maud

Lila sa...

Hej, vad roligt att du kikade in hos mig. Vilka FINA bilder du visar!!!!

Hoppas helgen varit bra för dig.

Kramis Lila

Rosa Hemmet sa...

Vilken härlig butik, hur många timmar blev du där? :) Ska bli superkul att se vad du har inhandlat för några fynd! Väntar med spänning. Ha en fin måndag:)

AGENT 77 sa...

oj oj stopp wow vilken underbar butik säg va man inte ville ha där,,puh vilka grejor!!

kram E

Mia sa...

Tack för din fina kommentar!

Ser ut som en riktigt härlig butik det där :P
Du har en fin blogg!

/Mia

AGENT 77 sa...

ja de ska jag verkligen försöka med i sommar,vi har sommar stuga i lysekil så då kan man ju göra en utflykt dit..bäst börja spara nu för så mycket man ville ha där!!!
tack för tipset!!kram E

Pysselprinsessan sa...

Vilken underbar butik! Den skulle gärna fått legat närmare Umeå bara!! ;) Vilken fin blogg du har!! detta är mitt första besök här och jag ska kika runt lite till!
Kramar