söndag 13 april 2008

Här är boken med teckensnitt jag berättade om. Den har fått bläck- och guldfläckar på sig. På framsidan står det: "Stockholm 1927 - Bröderna Lagerströms förlag".
På baksidan står det: "Pris Kr. 3:75".
Det här är teckensnittet jag använt till kuddarna på sängen. Jag förstorade dem i kopiator och ritade med blyerts på baksidan av pappret. Sedan la jag pappret på kudden och följde konturerna med pennan. Efter det skrev jag med silver på kudden. Bara att följa linjerna!

Även lite rakare teckensnitt får man lära sig.

Hur man placerar bokstäverna.

Dessutom vill jag visa min mormors pappas psalmhäften. Han var lärare och de bodde i skolan i ett mindre samhälle en bit utanför Göteborg. Mormor visade mig runt i trakten en vårdag för längesedan när vi tog en biltur dit ut. Detta var hans häften.

Igår släpade jag med sambon på lite loppisar. I utbyte fick jag följa med och titta på fotbollsskor. Jag gjorde några fynd faktiskt - för första gången! Inspirerad av alla Er bloggare "out there"! Känner mig otroligt glad och stolt och jag kommer att visa dem inom en snar framtid!

Ha en jättemysig söndagskväll!

Kramar A

1 kommentar:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

O så härligt, vilken skatt!!

jo vår stad är mysig, spec om sommrarrna med alla caféer..men jag saknar allt ett köpcentrum.

ha en go vecka Millan