söndag 28 mars 2010

Vårfint!

Hej!
Idag, efter den obligatoriska vecko-mat-handlingen, slank vi in i butiken bredvid. Det är en så´n där affär med bara en massa skräp egentligen, jättebilligt. Och där, medans dansbandsorkestern sjöng smäktande i högtalarna strosade vi runt bland verktyg, suddgummi, porslinsfigurer och en och annan ljuslykta. Och jag hittar ibland små guldkorn därinne och då är det, som sagt, billigt.


Som den här kransen, för endast 20.-, som får bli mitt påsk-/vårpynt:
Jag tyckte färgerna var underbara och det gav mig en massa längtan efter sol!
Och till vårt gröna hus blev det så sött!

När det blir lite varmare och bättre väder, ska vi måla husgrunden. Min tanke är att den ska bli ganska ljus. Nästan vit. Är det någon av Er som har en ljus husgrund eller som har sett någon? Jag undrar om det ser fint ut. Det är ju inte så vanligt och det är väl pga att det lättare ser smutsigt ut. Men vem, här av oss, är lagd åt det praktiska hållet???

Ha en härlig söndagseftermiddag, mina vänner!

Kram Annika

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Skulle man vara praktiskt, så skulle man väl inte ha så mycket vitt överhuvudtaget!:)
Fint med kransen på dörren.
Kram

Fröken Fräken sa...

Härligt vårig krans! Inte kan man ju heller tänka för mycket på vad som är praktiskt alltid, det är ju så mycket roligare att tänka på vad som är finast!!

tina | pepparochvanilj.se sa...

Men du, den kransen var ju som skapt för just den placeringen :) FINT!!!

K R A M // T i n a