tisdag 23 mars 2010

Fiffig lösning

Hej hej!
Igår hade jag en ledig dag från jobbet. Så jag passade på att städa ur en av våra sidovindar. Mycket skräp blev det, trots att jag redan rensat massor när vi flyttade till huset, och bilen blev "knökfull" när jag skulle till återvinningen.
I all denna återvinningshysteri måste man hitta bra lösningar för förvaring under tiden sakerna är kvar hemma. På bloggen It´s a house hittade jag ett bra tips. "Recycling Tube" Designbutiken och Inreda för 195kr.
Men dessa rör kan man ju dessutom lätt fixa själv. Sagt och gjort, här är mina. Ett för glödlampor och ett för batterier. De har dock ingen text än men hanteringen av dessa saker har redan blivit mycket lättare!
Idag är det jobb igen så nu börjar det bli dags att fixa iordning för det.
Kram Annika

5 kommentarer:

Annelie Johnsson sa...

Hej!
Halkade in via annan blogg, kikar runt lite! Du, precis sånt gillar jag- man fixar det där man gärna vill ha, själv och så känner man sig sådär nöjd du vet, man har både gjort den själv OCG sparat lite slantar. ( Så man kan köpa nåt annat man inte visste att man saknade...)

Kram Annelie

Hemma hos Razzel sa...

Hmm.. smart idé! Tycks minnas att jag såg ett papprör i pannrummet när jag röjde förra veckan...

Grodmamman sa...

Alltid kul med fin förvaring till fula saker!:) Bra att kunna fixa det själv också.
Kram

Katta sa...

Det där är ju en riktigt bra och snygg ide, kul att du delar med dej.Vad har du använt för rör till dem?Kram Katta

Huset på kullen sa...

Det var ju en smart idé. Jag måste fixa lite mer saker för sortering!

Kram Linda