måndag 8 mars 2010

En personlig lösning

Hej!
Ja, det där med att få småsaker gjorda är tydligen inte det lättaste. Sån´t där som "man ska göra senare för det går ju så snabbt" blir liksom aldrig av. Igår blev jag uppmärksammad på detta av Marcus. Jag hade lovat att jag skulle fixa så att två tråkiga och fula rör i tvättstugans tak skulle döljas snyggt. Min idé kommer från Ernst Kirschteiger som en gång virade skinnremsor runt ett trappräcke i smide. Detta var på Sommartorpets tid då han byggde ett nytt fritidshus.

Och så här blev det tillslut:

Klippa, klippa, klippa. Remsorna fäste jag med limpistol i ändarna.

När det blir dammigt uppepå här blir det lätt att torka rent. Me like :)


Ja, som sagt - en annorlunda lösning. Men varför inte?

Kram Annika

3 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Men va fiffigt att vira skinn runt rören!!! De blev ju hur bra sm helst!

Jo, de stämmer trappan är ljust grå och väggarna vita, Vi såg denna kombination i sommar i Danmark, och de var så fint! De hade även rep som ledstång. Nu har vi allt hemma! =)

Må så gott, kram!
//Lina

tinginneoute sa...

Hej
Bordet har en väninna till mig gjort. Älskar det bordet. Lagom stort att ha i hallen. Det är inte så svårt att göra själv. Säg till om du behöver lite tips.
Ha en fortsatt bra kväll.
Kram Marie

Hemma hos Razzel sa...

Oj vilket jobb du gjort! Gissar att du var rätt less innan det var klart... men det var det nog värt! Kul med nya ideér!