måndag 4 oktober 2010

The Breakthrough by Jennifer Andersson

Hello!
Jag har ju tidigare berättat om min extremt kreativa kusin Jennifer. I slutet av augusti var jag på hennes vernissage "The Breakthrough" som hölls i en lada strax norr om Göteborg. Ladan ligger på hennes pappas gård vid havet. Jättevackert!

Konstnären:T.o.m klänningen var specialdesignad för vernissaget. Inne i ladan:Några gamla dörrar från huset stod därinne och fick en given plats bland all konst: Spets var en given detalj i Jennifers arbete:
Här är en del av den underbara takkronan som Jennifer hade gjort av horn, vit färg och pärltråd. Min personliga favorit: Ramarna var konstverk de också, liksom motivet:
Ett av Jennifers motto: Så fina ballerinor:
Ballerina med kjol som sitter utanpå tavlan.
Jennifer sålde mycket av konstverken på vernissaget och även om jag inte köpte något av det den gången så kommer beställningarna så småningom i takt med att vårt hus blir mer och mer iordning. Jag gillar verkligen att kunna hänga upp konst som är "på riktigt". Om ni vill se mer av hennes konst och hennes fina fotografier så kika in på Jennifer´s Studio.

Alla bilder i detta inlägg är tagna av Jennifer och hennes syster Casandra. Jag glömde kameran hemma när jag skulle på vernissage - *pinsamt*...

Kram Annika

6 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Wow va mycket fint din kusin gjort! Måste in på länken och kolla mera sen!

Tack, min återträff var jätte lyckad! Vi var 18 ab 32 som dök upp i min gamla klass. Vi träffades 17.30 och höll igång till 02.00! Tiden bara flög iväg! Dansade och hade jätte kul, har ont i ett knä ännu! =)

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! KRAM, Lina

Unknown sa...

Wow vilken kreativ kusin du har! Mycket snyggt där! Ha det så gott. Kram Lenita

Lina sa...

Hej!
=) japp ljudnivån var HÖG på kalaset! När sen tjejerna skrek i falsett till Eric Saades Manboy sprängdes nästan trumhinnorna!!!

Hm, har kommit på att de måste vara nån inställning på datorn som gör att jag inte kan ladda upp bilder. De funkar närligen på jobbdatorn?!?

Trevlig helg! Kram, Lina

Anette Willemine sa...

Wow, det var mye flott!

Tusen takk for søt hilsen på bloggen min! Du har også en flott blogg!

Ønsker deg en deilig weekend, Annika!

Klem,
Anette Willemine

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att gå på vernissage. Vilka häftiga grejer din kusin gör.
Ha en fortsatt bra söndag!
Kram Ullis

Annaewa sa...

Hejhejhej! :)fÖRLÅT att det tog sån tid att svara! Tapeterna kommer från InTrade om jag inte minns fel! Och vilken kusse du har!! Hon gjorde ett mäktigt intryck på mig!! Henne ska jag kolla upp :)!
Ha en fin fin kväll!!
Kram Annaewa