torsdag 28 oktober 2010

Vägg på väg ner!

Hej alla!
Just nu sitter jag på andra våningen i mitt sovrum och funderar på tapet till vardagsrummet. Jag var iväg en sväng på morgonen och lånade tapetböcker. Men den jag helst ville låna fanns inte just idag... Det är New Classic från Boråstapeter. Men jag hittade lite bilder på bloggen My Blueberry House, som jag lånade. Jag är lite inne på det rutiga mönstret. Det skulle passa bra ihop med vår soffa och vår tv-bänk.Jag har svårt att välja mellan den beiga och den svart-vita färgskalan just nu.

En våning under mig håller snickarna på att ta ner den här väggen:Så att vi kan få ett större vardagsrum. Här är väggen från andra hållet:Jag var precis nere och tittade och rummet ser helt annorlunda ut nu! Vilken skillnad! Vad ljust det blev!

Good news: det ligger gammalt plankgolv under laminatgolvet också!

Vågar inte fota nu när snickarna är där och jag vill heller inte störa dem i arbetet - även om man får dra av hälften av arbetskostnaden... Men mer bilder kommer :)

Kram Annika

3 kommentarer:

Vårt hem på landet sa...

Hej!
Jag lider också av beslutsångest! Speciellt när det kommer till tapeter! Personligen så gillar jag det svart-vita mer än det beiga.

Kul att ni har hittat plankgolv, hoppas det ser fint ut!

Kram, Emma

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Annika,

Visst är det svårt att välja! Jag har fortfarande inte bestämt mig... fick lite annat att göra så tapetseringen är uppskjuten för närvarande. Trevlig blogg du har. Tack för att du sa till ang. lånet :)

Kram Sanna

Hemma hos Razzel sa...

Jag har satt upp två tapeter ur den kollektionen i dotterns rum. Det är den med stora svarta stjärnor och den med breda svart/vita ränder. Tyvärr är den ljusa nyansen inte lika i bägge. Inget man tänker på annat än just när man tapetserar ; ) Men den är inte kritvit, mer åt beige..