torsdag 21 oktober 2010

Världen färgas vit!

Hej!
Idag faller första snön, i år, över vårt hus. Marken och taken färgas vit. Det känns ganska mysigt faktiskt även om det känns lite konstigt, eftersom det inte var länge sedan vi låg och solade på Sunny Beach i Bulgarien... Solbrännan har jag fortfarande kvar.

Snöflingorna har bara blivit större och större sedan jag tog bilderna. Nu går det fort! Som tur är har vi redan första flaskan med glögg hemma från affären, så ikväll ska det mysas ordentligt.

Under tiden jag gjort detta inlägg har marken nästan blivit helt täckt. Träden är snart vita. Undrar om detta kommer att ligga kvar?
Ja, det är dags att åka till jobbet. Längtar redan hem till kvällen så att jag kan få svepa in mig i en filt och dricka glögg tillsammans med min ögonsten ;)
Kram Annika

4 kommentarer:

::fina:: sa...

Härligt, härligt! Jag möttes av snö på vägen hem från jobbet igår och fick några snöflingor i håret. Men sen blev det inte mera. Vi blev också sugna på glögg, kanske blir det i kväll för vår del också!
Kram, Josefine

Grodmamman sa...

Här var barnen på min förskola nästan i extas när de såg att de snöade! Oturligt nog låg det inte kvar så länge...
Kram

chokladblomma sa...

VIsst är det mysigt!!!
Kram

::fina:: sa...

Japp, det bidde glögg här också! Mums vad gott och snön vräker ner här också nu! Och som det blåser.. brr!
Kram!