onsdag 29 september 2010

Lyckade inköp!

Igår tog jag en sväng till Blomsterhallen och köpte höstväxter. En del helt olikt min smak och stil men jag kunde inte motstå färgerna! Först en liten grupp till nya trappan:
Utomhus är det helt okej med färgprakt, tycker jag. Så jag slog på stort! Inomhus vill jag ha det lugnare för ögat. Dessa små suckulenter fick bli små paket på köksbordet:

En utomhuskruka till mina Mårbacka-pelargoner som nu får samsas i på samma yta. Det ser mycket finare ut så nu när de vuxit till sig sedan i våras.

Ledig dag idag - solen skiner som aldrig förr och nu är det dags för lunch!

Kram Annika

5 kommentarer:

Vitt är vackert sa...

Åh så fint du piffat!! Jag tänkte också jag skulle ta mig till blomsterhallen i helgen. Få lite höststämmning som du.

Ha en skön helg!

Kram Ellinor

Anette Willemine sa...

Så fint det ble! :o)

Ønsker deg og dine en god helg!

Anette Willemine :o)

C De-sign sa...

Härligt med lite höstblomster....fina arragemang du gjort! Ha en fin höstsöndag! Kram fr C

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort med växterna.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram Ullis

::fina:: sa...

Så fint! Jag är nyss hemkommen från Blomsterlandet med lite höstväxter till balkonglådorna. Ska bara försöka att inte blåsa bort nu när de ska sättas ut! Hoppas du har en fin söndag!