söndag 1 augusti 2010

Lite mer trappa

Idag blev det ett sista och fjärde lager färg på trappan. Och sedan kom de sköna, grå halkmattorna på som gör att det känns varmt och mjukt att gå ner till källaren nu. Jag blev positivt överraskad av resultatet. Denna grå färg gav en lagom kontrast till allt vitt. (Någon som sett snygga, halvrunda dörrmattor i grått eller svart? Min i brunt är inte riktigt klockren härinne...)

Tipp, tapp, tipp, tapp...


Har ni sett vad mörkt det har blivit på kvällarna det senaste?
Kram Annika

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fin er trapp blev!
Det är på kvällarna man märker att det tyvärr börjar gå mot höst!:) Vill ha nya lampor till våra fönster i vardagsrummet, men har väntat med det då man ändå inte tände dem. Nu har jag dock börjat märka att man vill tända lampor på kvällarna, så nu får det snart bli en shoppingrunda på stan!
Kram

::fina:: sa...

Åh så fint! Mycket fina kontraster men håller med dig om den bruna dörrmattan. Du får säkert tag på någon grå! Tack för de uppmuntrande orden om omklädnad av mina fåtöljer. Jag tänkte bevara armstöden precis som de är, tycker också det blir en fin kontrast mot det turkos tyget. Har bestämt mig för att försöka mig på det hela själv! :-)
~Josefine

Huset på kullen sa...

Vad fint det blev när trappan är vit. Jag är också sugen på att sätta halkskydd i vår trappa ner till källaren. Den enda nackdelen med vit trappa är att allt damm syns så tydligt. Jag dammsuger min nästan varje dag men det är det värt ;)

Ha det bra! Kram Linda

Unknown sa...

Wow så fint!! Vilket jobb ni har gjort!! Ljust o fint blev det. Ha det så gott. Kram Lenita

Helene sa...

Hej Annika!
Vad fin er trapp blev!
Du har en award att hämta hos mig!
Ha en fortsatt härlig sommar!
Kramar, Helene

Skomakartummen sa...

Ja ursh ja... det är mörknar fortare nu. Så fin trappan vart, det vart snyggt med det gråa. Kram kram

Hemma hos Razzel sa...

Nu har vi exakt likadana trappor! Jag har målat min trapp och satte dit grå heltäckningsmattor från Ellos!
Tyvärr är min trapp inte trären under utan linoleum men det syns nästan inte - hoppas jag ; )

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken skillnad på trappen. Den blev ju jättefin. Här har jag börjat att tända några lampor i fönstren på kvällarna. Lite mysigt är ju det också, men nog kunde sommaren vara längre.
Kram Ullis