lördag 31 juli 2010

Måla trappan vit

Äntligen!!!
Jag (vi) har väntat och längtat och drömt om denna stund då vi kan få göra iordning källartrappan. Varför vi väntat beror på att annan renovering kommit först och trappan behövde sitt fula skydd då. Men nu så har vi börjat...

Först hade vi en plastmatta i trappan:När plastmattan togs bort kom denna trätrappa fram - lite målat, lite trären:Vi har inte tagit bort maskeringstejpen än. Kanske målar vi ett lager till för säkerhets skull:Åhh, vitt!

Eftersom vi använder källaren till badrum och tvättstuga nu så är detta en välkommen förbättring då det känns 100 ggr bättre att tassa ner på denna trappa än en smutsig gammal plastmatta... Men mer uppdatering följer när allt blivit klart. Kanske utökar vi trapprenoveringen lite, lite till... :)

Ha det bäst!

Kram Annika

4 kommentarer:

::fina:: sa...

Åh så fint! Jag förstår er precis, det känns aldrig fräscht att tassa fram på en gammal plastmatta. Er "nya" trappa är hur fin som helst!
~Josefine

Vårt hem på landet sa...

Så fint det blir när lite färg kommer på! Jag har precis målat vår trapp vit oxå :)

Jag tror absolut att rosen kommer klara sig! Det låter som om du har gjort precis allt för att den ska ha det så bra som möjligt! Har ni grus djupt under krukan? Om det är singel så fungerar ju det bra lika bra som lecakulor till dränering.

Ha en bra semester i Kalmar! Vi åker nog en sväng neråt skåne på nån dagstur. Har alltid velat åka till Ven, men vi får se vart vi hamnar!

Kram, Emma

Grodmamman sa...

Förstår att du är nöjd, blev ju jätte fint när trappan blev vit!:) Vi hade en ful grön plastmatta i vår trapp när vi flyttade in. Den är sedan renoverad i två omgångar. Först blev sidorna vita och stegen trärena, men nu är trappan vitmålad med eksteg.
Kram

Hemma hos Razzel sa...

Jättefint!
Jag har målat trappen upp vit och är lite sugen på att fortsätta med källartrappen. Men... med tre barn och framförallt hund så blir det en hel del dammsugning ; )
Men jag tröstar mig med att det blir ju inte mer smuts nu det bara syns mer..