onsdag 28 juli 2010

Här gör vi som Ernst

Hej Hallå!
Nu när det är semester ändrar sysselsättningen karaktär en aning. Då blir helt plötsligt Ernst Kirschteiger min chef och jag (och Marcus) gör precis som han säger. Så till min klätterros har det blivit en ny spaljé:


Här har det grävts ner en stor kruka i gruset, som sedan rosen har planterats i. Om den nu bara ville vara så vänlig och klättra och växa på min spaljé så vore jag otroligt glad. Men jag förstår att det är mycket begärt av en ros som flyttats 2 ggr på 2 år...
Krukan och jorden är täckt med grus vilket Ernst också har visat på att man ska göra :)

Det här var en enkel konstruktion och den snickrades ihop på 30 minuter. Designen kommer från "Sommar med Ernst" och hans nuvarande sommarprojekt.

Kram Annika

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Såg det programmet och spaljéerna är verkligen jätte snygga! Och den var snygg i vitt också!:)
Kram

Helena sa...

Så fint det blev! Tur att vi har Ernst att få inspiration ifrån.
Ha det gott!

Huset på kullen sa...

Vilken tur att Ernst finns ;) Håller tummarna för att rosorna kommer att trivas och klättra på spaljén.

Hoppas du har en skön semester! Kram Linda

Fröken Fräken sa...

Ja, jag har tänkt att herr Fräken ska ta på sig ernst-byxor och snickra ihop en tallrikshylla åt mig i stil med den från årets program, fast utan armeringsjärn. Tror att jag får visa honom detta så att han får lite fart! ;-D

Luftigt hemma hos mig? Det är tack vare att det är så oluftigt i källarförråden...

Vårt hem på landet sa...

Jag missade Ernst! Jättesnygga spaljéer dock. Jag gillar armeringsjärn!

Kram, Emma