söndag 10 januari 2010

Detaljer i mosaik

Hej hej!
Idag ska jag visa de detaljer som Marcus grejat med i källarhallen. De är i grå-blå mosaik och gav hallen ett jättelyft! Det började med en idé jag såg på Oprah en gång. Istället för trösklar lägger man sten eller liknande. Jag valde mosaik :)

Marcus kom då med idén att låta mosaiken gå upp runt dörrarna då dörrkarmarna inte var lika djupa som väggarna. Sagt och gjort:

Så runt dörren in till tvättstugan (se nedan) och runt en annan dörr sitter nu dessa ramar i mosaik.

Värmepannan är utbytt och vi fick in en apparat som ser ut som ett rostfritt kylskåp ungefär. Den är mycket snyggare än den 40 år gamla pannan som stod där förut... I alla fall så hamnade den på samma gjutna sockel som den gamla stod på. Och också den passade Marcus på att sätta mosaik på.

Det finns massor med fördelar att klä in en gammal källare i klinkers och kakel, men de främsta är att det blir lättstädat och fräscht och det ger ett mycket snyggare intryck!
Kram Annika

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Himla snyggt det blivit! Och som sagt, det gör ju inget att det är bra med klinkers och kakel också.
Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Hejsan...Vad kul att du tittade in till mig och lämnade ett avtryck. Vilket fint hus ni har köpt . Gillar tvättstugan. Vill också ha en vit ho...Vi grejar lite i vår just nu sätter upp skåp, bänkar m m ....Men fick ingen vit ho, suck.
Hit kommer jag tillbaka.
Ha det gott...

Kram Anne

Elisa Day sa...

Vad fint det blev! Skulle vilja ha sån där mosaik i köket istället för kakel