torsdag 14 januari 2010

6 år och 1 dag

Så länge sedan var det som jag och Marcus blev tillsammans. För 6 år sedan bodde vi i varsinn etta i samma hus :) Vi var grannar från början. Efter ett halvår flyttade vi till vår trea, lite mer centralt. Och för 1,5 år sedan köpte vi vårt hus!
Och det här huset fick igår kväll en ny uppsättning med hortensior till fönstret. Ibland fastnar det man pratar om hos den andre och det dyker något hemma som blir en glad överraskning!

Vita och vackra!

Krukorna köpte jag på blomsterhandeln för något år sedan och de har väntat länge på de här hortensiorna som passar perfekt i dem!
Vi gick ut och åt igår kväll, trots kylan, och vi hade det jättemysigt! Egentligen behövs det inte mer än så :)
Kram Annika

14 kommentarer:

Lina sa...

Hej & grattis på 6 årsdagen!!!
Spännade att höra hur ni träffades, för jag antar att de uppstod kärlek i trapphuset?? =)

Oj, är de redan 1,5 år sen ni köpte huset! Ja, tiden går fort! Vi har snart bott här i 6 år! Vart tar tiden vägen??

Vackra hortensior, de är an av mina favoriter!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Stort Grattis till era 6 år.
Vilken saga hur ni träffades...ser det framför mig..ler
Kram och var rädda om varandra.
Irene

Stjärnor & Champagne sa...

Grattis på 6-årsdagen. Jag och min man träffades för 20 år sedan i år hihi, och gifte oss för 14 år sedan. Herregud vad tiden går. Och jag tror att vi tycker om varandra lika mycket idag. Tvättstugan ser gemytlig ut, lyssna på radio när man stryker, perfekt...

Kram Anne

Unknown sa...

Vad kul att få fira 6-årsdag så här i januari.
Vita Hortensior är verligen fina, man vill gärna ha något snyggt på fönsterbrädan så här års, blir gärna lite trist annars.
Ha en trevlig helg!!
Camilla

Vitt är vackert sa...

Grattis på 6-årsdagen!! Vilka härliga hortensior! Vi firar också sex år iår. I Februari. Tiden går fort!

Ha en skön helg!

Kram Ellinor

Fröken Fräken sa...

Ni har säkert mycket roligt att minnas från de sex åren tillsammans! Hortensiorna var underbara, kanske jag vågar mig på något liknande?!

Vända blad sa...

Hej! vad länge sedan jag kikade in till dig...och så fint ni fått i huset! Grattis till era 6 år tillsammans =)
Kram Maria

Grodmamman sa...

Grattis till 6 år tillsammans!:) När vi hade varit ihop i 6 år så var jag gravid med vår son, tänk vad olika det kan vara!:)
Säger som Lina, är det redan 1,5 år sedan ni köpte huset?!?
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till era 6 år. Kul att ni bodde så nära varandra när ni träffades. Ibland vill ödet bara det.

Kram Ullis

Livet på Marbogården sa...

Mysig blogg du har, är roligt att hitta nya att följa! Lägger till dig i min blogglista. Vill du så titta gärna in hos mig och lägg till mig om du vill!!!

Trevlig Söndag!

annashusidingtuna sa...

Grattis till er årsdag!
Hortensior är så fina.
Kram Anna

Huset på kullen sa...

Grattis på 6-års dagen! Tiden går så fort, vi har också haft vårt i hus i snart 1,5 år.

Vad fin eran källare har blivit!

Kram / Linda

Design i tid och rum sa...

SUPER GRATTIS !!!
önskar er Dada

Lina sa...

Hej!
Hoppas att helgen varit bra! Vi provade båda recepten och de är här för att stanna! =) Nu ska jag hitta 2 nya inför nästa helg!

Ska bli spännande att se vad du hittar till ditt hallfönster!

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! Kram, Lina