torsdag 3 september 2009

Nya gardiner

Jag har tidigare skrivit om att jag skulle vilja sätta svarta band på mina sovrumsgardiner. Nu har jag köpt svart band och i dag på morgonen satte jag planen i verket. Här har jag nålat fast banden och kollat noga så att det ser likadant ut på båda sidor. Ögonmåttet är det viktigaste då tyg har en förmåga att dra lite här och var...Så där! Det tog nog inte en timme ens så var banden fastsydda och gardinerna tillbakahängda i sovrummet igen: Det var inte lätt att fota detta projekt, så detta är faktiskt den bästa bilden... Tur att konstrasten mellan tyg och band var så stor annars hade det inte gått att visa :)
Nu känner jag mig mer taggad inför överkastprojektet jag funderat på i ett år nu. Fast jag har fortfarande ingen klar plan på hur jag vill att det ska se ut. Jag kunde ju göra ett vitt med svarta band runtom men jag är lite rädd att det ska ge ett "för perfekt" intryck. Sån´t gillar jag inte...
Jag funderar vidare. Men nu ska jag iväg till jobbet!
Kram Annika

11 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Annika!
Vad snyggt det blev med de svarta banden runt gardinerna:)

Ha en bra eftermiddag,

Kram Jenny

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Vad duktig du är! Det ser jättefint ut!

Ert badrum har ju oxå blivit sååå fint! Måste kännas lyxigt att gå in där! :)

//Nea

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojsan i Höstrusket!!!
Så fina gardinerna blev..kul att ändra med bara en liten detalj så blir det så stor skillnad!!

~~Höstkramar ♥ Millan~~

annashusidingtuna sa...

Så duktig du är, det hade sannerligen inte bara tagit en timme för mig att fixa det där.

Till överkastet skulle man ju kunna tänka sig att de svarta ränderna går tvärsöver sängen istället för runt om...
Ha en trevlig helg
Kram Anna

Grodmamman sa...

Snyggt det blev med de svarta banden. Enkelt sätt att förnya sig också!:)
Lycka till med överkastet!
Kram

charm design sa...

Hei:)
Så utrolig flotte dine gardiner ble.
Tusen takk for kjempe søt komentar,migrene er borte og jeg er i topp form.Helt utrolig og kjempe form mam blir når man har vært syk noen dager.god helg til deg også.

Ullis/Leva på landet sa...

Så enkelt och så snyggt det blev. Ska bli kul att se hur ditt överkast blir. Har också funderat på att sy ett men har inte kommit på hur jag ska ha det än.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Lina sa...

Hej!
Vilken smart idé med de svarta bandet på gardinen. Jätte snygg och stilrent! Ser framemot att få se överkastet!

Ja, visst ska man ha kul när de är feat! =). Men jösses, har varit trött hela veckan...de märks att man är snudd på medelålders nu!!!

Må så gott & ha en fortsatt trevlig helg!

Kram, Lina

C De-sign sa...

Hej Vad duktig du är, det blev ju jättefint! Ska bli spännande att se vad det blir för överkast....Ha en skön söndag! Kram fr C

Huset på kullen sa...

Vad snyggt det blev med det svarta bandet. Kul detalj till helvita gardiner.

Ha en skön söndag! Kram Linda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsis!
vad kul du ville va med i mn lilla tävling!

Ha en fin vecka!
~~~Kramelikramis ♥ Mammamillis~~