söndag 20 september 2009

Garderob-make-over

Sovrummet har det ju möblerats om i och för att få mer plats och mer rymd i rummet har vi fått modifiera våra garderober lite. De har kapats i bakkant: Men det går fortfarande att hänga galgar precis som vanligt. Vi har ett hyllplan högst upp och klädstången under det och hyllplanet är mycket mindre nu men duger ändå till småsaker.
Byrån på ena sidan fönstret och garderoberna på andra sidan. Nu står sängen riktad mot fönstret istället för längst med fönstret. (Sladden under elementet ska fixas till så det blir snyggare...) Så otroligt mycket luftigare rummet känns nu. Och snart kan jag göra iordning ett sminkbord!
Vårt överkast syns i hörnet av bilden och det funkar som det är men det är lite intetsägande. Ett svart hade varit snyggt. Men jag ligger lite lågt med det just nu.
Kram Annika

4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Smart drag att flytta garderoberna till under snedtaget, det brukar ju vara svårt att annars kunna utnyttja utrymmet under snedtak. Jag håller också på och flyttar sängen med jämna mellanrum, man vet aldrig var den hamnar härnäst. Fast idag har jag precis flyttat in en hylla i sovrummet.

Nej, att förlora en förälder är en oerhörd saknad. Passa på att krama dina föräldrar en extra gång när ni ses härnäst! :-)

Grodmamman sa...

Smart idé ni kom på! Brukar ju annars vara svårt att utnyttja utrymmet under snedtak om man inte köper skjutdörrar.
Snygg tunika/klänning det hänger utanpå garderoben också!:)
Kram

Lina sa...

Hej!
Oh, vilken super smart idé!!! Den har jag aldrig tänkt på! Tänk va mycket man lär sig av att blogga!

Fin klänning/ tunika som hänger på garderoben!!! Den avr oxå helt i min smak!

Må så gott & ha en forsatt bra vecka! Kram, Lina

Katta sa...

Men det där var ju en jättebra lösning. Fin klänning på där med. Jo tack snälla du den här helgen var betydligt bättre, skönt att det kan bli bättre med. Kram Katta