fredag 7 augusti 2009

Vårt drömhus!

Idag började dagen med frukost på altanen sittandes på våra nya stolar. Bordet är ett gammalt IKEA-bord och duken kommer från Himla.Den här stolen såldes i 2-p på Ica Maxi. De kostade 319.-/2 st. Det var rea så de hade varit dubbelt så dyra innan. Och så fick man Ica-bonus på kortet :) Stolarna är mer stabila än de ser ut:Knutarna har blivit vitmålade och sitter nu på huset. Det är underbart! Vår vision för det här huset börjar växa fram!Stuprören har hittills varit bruna på huset och svarta på garaget men nu går jag över dem med penseln också. Och där de sitter mot det gröna blir det gröna, annars vita. Det går riktigt bra att måla stuprör och stuprännor med DemiDekk. Denna bilden är på garaget som också fått knutar: Baksidan har vi målat idag också. Marcus föräldrar kom med pizza och målarkläder och efter maten målade vi hela sidan på 2 timmar! Tack A & I!
Så fort den gröna färgen hade torkat lite spikade Marcus upp knutarna på detta hörnet också.

Köksskåpen som ska vara i tvättstugan är nu beställda från IKEA och väntas komma till oss den 17 augusti. Det är Faktum skåpsstommar med Rubrik lucka i rostfritt. Och jag valde en Domsjö porslinsho så jag kan få plats med en massa tvätt i den.

Hoppas att solen skiner på Er!
Kram Annika

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Måste vara kul nu när det börjar bli färdigmålat ert hus! Det ser så fint ut!:)
Och vad mysigt det såg ut på altanen, fina möbler!
Håller med dig helt angående Lottens hus. Jag har inte mycket saker framme då jag inte tycker att det är kul att damma. Kan tycka att det är jätte fint hos andra, men jag skulle få spel!:)
Vi har varit på Framnäs utomhusbad och badat. Något varmare i poolen än i Vänern!:)
Kram