fredag 21 augusti 2009

Höst

Nu känns det överallt att det är höst. Och det är lite skönt faktiskt. Ikväll sitter vi hemma i soffan, tittar på friidrotten, dricker te och tänder ljus. Vilket skönt lugn det är ändå med hösten. Plötsligt slutar man känna att man måste göra en massa saker. Vädret tillåter inte så mycket fixande ute eller husvagnssemestrar längre. Inte längre tänker man att man ska åka på det ena och det andra. I alla fall gör inte jag det. Jag slappnar av och myser när jag tänker på alla sköna hemmakvällar. Jag är en hemma-tjej. Som dricker te. Och tänder ljus :)
Och på jobbet drar högsäsongen igång på allvar. Det är nu vi ska sälja och ha fullt upp. Vi har ju jobbat så hårt i sommar med fixandet av butiken så det ska bli väldigt intressant att se vad responsen blir.
Ikväll har Marcus också spelat en fotbollsmatch så frisk luft har vi fått. Så det känns extra skönt då att luta sig tillbaka bland kuddar och plädar.
Ha en trevlig helg allihopa!
Kram Annika

3 kommentarer:

Mjuka sa...

Ja hösten är verkligen på intågande. Sitter ändå och tror att det kanske blir en värmebölja till :-)
Ha en fin helg
kram Malin

Grodmamman sa...

Håller med dig! Är också en hemma-tjej och gillar att mysa i soffan med en kopp te och med tända ljus omkring mig.
Just nu när skolan och jobbet drar igång så är det mycket, men om någon månad så lugnar det ner sig lite och man hinner njuta av lugnet på kvällarna!:)
Härlig bild också!
Kram

Katta sa...

Tycker också att det är härligt med höst. Har alltid gillat den.Fast det får ju inte bara regna förståss för tänk vad vackert det är en solig höstdag. Och kvällarna med tända ljus, härligt.Kram Katta