tisdag 4 augusti 2009

Målat brädor

Ja, idag har det gjorts en hel del grovjobb. Innan brädorna kan sättas upp på huset som foder och knutar måste de kapas, grundmålas och sedan målas med vitt två ggr. Vi har nu kapat och grundmålat en hel del, dock inte allt. Grundfärgen vi använder är från Jotun och heter Visir oljegrundning med pigment. Den är väldigt lättflytande och hudfärgad. Känns konstigt men den är lättarbetad.

Jag är glad att vi inte har så fina utemöbler just nu, annars hade vi inte haft något att låta brädorna ligga och torka på :)

Här finns allt: knutar, fönsterfoder och dörrfoder. Det kommer att bli såå fint till slut.
Imorgon är det bara att börja om igen, fast med vitt... Roligt!
Kram Annika

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har kollat Lottens hus och det är ju som du säger, hon har kört på det lantliga fullt ut och då funkar det även i ett radhus. Jag känner inte att jag varken kan eller vill göra så, så därför kör jag lite min egen stil!:)
Jag tror att vi är ganska lika i stilen, efter vad jag har sett hos er hittills!:)
Det gör så mycket för helheten av huset när knutbrädor och foder kommer upp också. Hoppas att regnet håller sig borta så att ni får målat allt!
Kram

Ekebo sa...

Vad flitiga ni är! Ser ut att bli kanonfint. Lycka till Kram malin

Lina sa...

Hej!
Oh va ni sliter och jobbar, men va fint de kommer att bli! =)

De blev en hel del inköpt på IKEA, svårt att komma därifrån tomhänt...hittade en dyna till min korgstol och en finkudde, och så lite smått & gott!

Ja, här ramlar de ner massor av äpplen, de kan nog bli flera kransar till!

Må så gott, kram, Lina