tisdag 25 augusti 2009

Födelsedagspresent

Nu är det ganska mörkt på kvällarna och nätterna och fönsterbelysningen börjar bli viktig igen. Jag gillar verkligen lampor - de är ju lika mycket dekoration som nytta. Jag jobbade tidigare med att sälja lampor och där började intresset. Annars brydde jag mig inte så mycket om lampor men nu så kan jag t.o.m tänka mig att lägga ganska mycket pengar på belysning. Det utgör en så stor del av rummet.


Jag fyllde år för 2 veckor sedan och fick då dessa fönsterlampor. De hamnade i sovrummet: Jag sydde dessa vita gardiner för ett tag sedan till sovrummet. Min tanke är att sätta ett svart band på dem som löper på höjden ca 10 cm in från kanten längst med och 10 cm upp från nedersta kanten. Och så funderar jag på att måla huvudgaveln svart istället för vit. Skulle vilja ta med sängbord och garderobsdörrar också. Det är så snyggt med svart!
På tal om svart och belysning - den här lampan kommer från Watt & veke och säljs nu också på Svenska Hem. Deras lampor är jättefina och Svenska Hem har med många av dem i nya katalogen. Så såna här hänger lite varstans i butiken just nu. Den här heter Sixten:

Kostar 1.250.- vilket faktiskt inte är så dyrt för en lampa som är 64 cm i diameter och 52 cm hög! Finns i fler färger.

Kram Annika

5 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Stort grattis i efterskott, först av allt! Hoppas att du hade en bra födelsedag!

Oj,jag har missat flera av dina inlägg igen! Nu måste jag kika runt och kika på allt ni hunnit med hemma!

Må så gott & ha en bra vecka, Kram Lina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej tjolahop!
Fina gardiner såå..vill med sy lite bara vi fixar symaskinen..som vart trasig fööör lääänge!

Snygg o fräsch lampa med!!


kramelikramisar millemamma♥

Grodmamman sa...

Grattis i efterskott!:)
Visst är det snyggt med svart mot allt det vita! Här kommer det att bli en del svart när vi gör om köket.
Den sista lampan är jätte snygg!
Kram

Floralis sa...

Halloj!
Grattis på födelsedagen så här i efterskott! : ))
Så du har också dille på svart...? Det är snyggt! Jag funderar på att måla mina gamla sängbord svarta men har inte riktigt bestämt mig än. Blankt svarta. Lite coola skulle dom nog bli. Borden är från 30-talet...
Jepp, det var superskönt med semester och även "bloggsemester". Nu är man utvilad och känner inspirationen komma krypande...
Toodiloo!
Kram: Anneli

Huset på kullen sa...

Hej och grattis i efterskott. Vilka snygga lampor du fick.

Och guud vilket badkar, det kommer ju bli perfekt nu när det blir höst och kallt. Nu är jag avis...jag vill oxå att ett sånt =)

Kram Linda