måndag 30 mars 2009

Småpyssel

Här är det mest småpyssel som görs. På något sätt känns det inte lika relevant längre att fixa och dona så mycket i ett rum eller ett hus som inte är iordning. Och med det menar jag att fixa i rum som vi inte har renoverat än. Vi har en plan för varje rum i huset men man kan ju inte fixa alla rum på en gång! Ett rum i taget tills just det rummet är klart - är vårt motto. Och jag tycker att det är ett jättebra motto för jag vill inte bo i ett kaos. Men, som sagt, det där piffandet är inte lika roligt...

Det som är roligt just nu är faktiskt alla de här grejerna som vi gjort hittills för huset, men som inte är så roligt att visa på bloggen. Så jag kommer nog att visa mer av annat ett tag framöver istället. Det händer ju annars en hel del på jobbet under den här perioden. Mycket nyheter ska in i butiken, och dessa varor kommer att finnas i den nya katalogen.
Men i detta inlägg blir det ändå lite småpyssel från huset:

Påskris...

...med "bling-bling"!

Min glasvas passade jättebra till påskriset som i år innehåller vita och ljust grå fjädrar.

På skänken i hallen har jag ställt en vas med äpplegrenar. Vi har nyss klippt våra äppleträd.


Skyltar som jag köpte i blomsteraffären.

Och så här fin är skänken nu. Jag kan inte titta mig mätt på den!

Nu är snart dags för att jobba igen. Ha en bra måndag! Kram Annika

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vi har också det mottot att inte starta i nya rum innan vi är helt klara med det vi håller på med. Vill heller inte bo i kaos!:) Fast ibland är det lite tråkigt att vänta, men man har igen det i sista ändan.
Fint småpyssel du har gjort.
Kram

In my house sa...

Japp jopp,,, snart är påsk hönan här =)
- Du frågade om element färgen!!! Jag har använt Hammarlack,,, blir som Galvad plåt/stål, finns i olika varianter eller färger,,, min är ju typ plåt/galv/färg!!! ja du vet!!!! skit härlig färg att måla med!!!! så det tycker ja att du ska prova! fast den är rätt dyr,,, men väldigt långvarig färg,,, syns knappt att jag har använr min burk =)

Hoppas allt ä bra,,,, ny vecka nya tag,,, Nu väntar sängen =)

Kram j

Hanna sa...

hmm...ja du ett rum i taget...lät ju som ett bra koncept =) Undra varför inte vi tänkte på det =) Men så lever vi i lite kaos också.
Men ja håller med att piffa i orenoverade rum e inte lika kul. Snyggt påskris....kanske får bli ett här med...ja tror att du har övertygat mig....bara inte byrackan käkar upp det här =)
Ha de gott kram

Katta sa...

Vad lustigt, jag tänkte faktiskt på dej idag att jag inte bloggat med dej på länge och så kom det in en kommentar från dej så presis.Vilka söta skyltar du köpt och vilken fantastisk skänk! Lotusblomman över min säng har jag ritat på OH-plast och projeserat upp på väggen.Ha det bra, kram Katta