onsdag 11 mars 2009

Vinyldekor.se

Har funderat lite på att sätta något fint på vår badrumsdörr. Dörren är fortfarande inpackad i plast och kommer väl inte att komma upp på ett tag men det är ju inget fel med att vara väl förberedd :)
Jag hittade en sida som heter Vinyldekor.se där det fanns fina och prisvärda dekorer:


För köket - ett recept på chokladmousse på franska:

För de små:

En dekor med "Badrum" skulle vara fint på vår dörr. Jag hoppas att kaklet kan börja sättas i denna veckan eller nästa. Det känns som att det här badrummet har blivit världens segaste renoveringsprojekt och även det mest uttjatade... För det är ju inte klart bara för att man har satt allt kakel. Sedan ska el och rör kopplas in. Och vi ska sätta upp ett nytt tak. Och en glasbetongvägg...

Men det är ju helt klart mycket roligare att ha dessa projekt runtomkring sig och framför sig än att bo i en lägenhet och inte ha några projekt alls!

Ha en bra onsdag!

Kram Annika

16 kommentarer:

www.nestorforlag.se sa...

hej o tack för tipset, jo jag har faktiskt provat detta knep, hon gick på det i ungefär 5 sek tills hon kom på att hon blev lurad:) Så då funkade det inte längre. Men jag har börjat med ett belöningssystem o hållt på i två dagar o det har än så länge funkat:)
Bra tips med dekoren på dörren, ska in på sidan o kolla. Ha en bra dag.Kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å kanon fina dekorer!!
Skulle vilja ha den till badrummet!
Om jag hittar stora och tunga möbler..ringer jag till grannen..men männen som jobbar dör lastar på allt..ler
Är en stor kund hos dom och får otroligt bra service.
Kram Irene

Vitt är vackert sa...

Fina dekorer! Måste ut på den sidan och spana själv.!. Å jag vet precis hur tråååkigt det är när man aldrig blir klar med sina projekt. Finns inget tråkigare. Men förhoppningsvis blir det ju bra och man kan känna sig å nöjd när det väl blir klart. men resan dit är inte alltid så kul...
Jag kan förstå att man "tröttnar" på just det man jobbar med, blir inte lika roligt hemma då. Vet när jag satt i telefonväxel tidigare. Jag HATADE att prata i telefon hemma, ringde det fick sambon alltid svara och jag pratade bara om det var riktigt viktigt :).

Hoppas allt är bra annars!

Kram Ellinor

chokladblomma sa...

Bra tips!
Visst kan det kännas segt när det inte går så fort med renoveringen som man önskar, men som du säger; man kan iaf göra det!
Ha det gott!
Kram

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj!!
Oj va fina dekorer tack för tipset då ska ja kika in där..kramisar snowwhite-sussie

Grodmamman sa...

Det är ju det som är både fördelen och nackdelen med att bo i hus. Man har alltid något på gång!:) Och just badrum är segt att hålla på med eftersom det involverar så många andra. Tror vi började med vårt badrum i maj och vi tog första duschen i augusti där inne!:) Fast vi hade kunnat använda toalett och handfat innan, men det blev strul med duschväggarna.
Kram

Viola sa...

Verkligen prisvärt...såg flera jag skulle kunna tänka mig, tack för tipset, vad härligt att ni kommit så¨långt på badrummet, ha en bra kväll, här har vintern gjort entré igen sedan igår, kram

Elisa Day sa...

Vad fina vinyldekorer. gillade den om såpan bäst Kram

Ekebo sa...

Fina dekorer! Måste nog titta in där. Visst är det mycket som ska göras innan men kan börja inreda, när man håller på att renovera....en evig väntan på hanverkare tycker jag just nu i alla fall. Men i dag har rörmokaren äntligen varit hos oss så nu kan vi ta nästa steg i vårt projekt. ha det gott Kram Malin

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket bra tips. Det var en ny sida för mig. Får kolla in där om jag hittar något. Har också haft funderingar om väggdekor.

Kramar Ullis

Design i tid och rum sa...

Hej!
tack för tipset visste inte om den sida.
Inlägg under är så underbart allting i min smak.
Ha det nu sååå bra Dadda

Kallholmen sa...

Det där receptet gillade jag snyggt och praktiskt.

Det är klart att det i bland är mycke med att bo i hus men nog är det roligt alltid.
Jag har kikat lite efter vår hus färg.
Tyvärr så har flugger bytt karta så mina färger finns ej kvar men här kommer dom
Jag hade ej burkarna bara namnet på vad dom kallades.
Vi har ärggrönt runt fönster.
Blandat lingrön och silvergrön på själva huset och den svagaste ockra gula som nästan blir antikvit på knutar och räcken.
kram Malin

Lina sa...

Hej!
Hoppas allt är bra med dig! Nu var de ett tag sen jag kikade in. Hade missat en hel del...Får kika runt och uppdatera mig!

Tack för tipset med dekorerna! Jag är så himla sugen på någon form av text på en av väggarna i vardagsrummet. Var inne på en annan webbshop i går och kollade...

Ja, visst vill man att renoveringen ska gå fort, men de är ju så många moment i ett badrum...De ska bli jätte spännande att de de färdiga resultatet!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Rosa Hemmet sa...

hej tjejen!

Det var ett tag sen jag var in till dig och det har hänt MASSOR som vanligt, ni är så duktiga som orkar stå i som ni gör:)
Men jag förstår att ni tycker det är superkul!
Snygga dekorer, har funderat på att göra några egna av självhäftande plast :)

trevlig helg!

Ellas Inspiration sa...

Hej!

Jättefina men du har väl sett de som Panduro har? Otroligt prisvärda och många fina väggord. Ett litet tips bara...

Kram Karin

Lallis - liv och leverne sa...

Så fina de är!
:) Ha en mysig helg.
Kram Lallis