måndag 16 mars 2009

Vårkänsla i soffan

Jag har skaffat lite nya kuddar till soffan i vardagsrummet. Bland annat beställde jag 2 nya kudfodral från H&M Home. Det är det första och det andra kuddfodralet i raden. Nu har det blivit lite mer marint tema här hemma. Känns fräscht på vårkanten!
Jag har också köpt en ny duk till soffbordet. Mitt svarta, runda bord har fått en iläggsskiva så det är ganska stort nu. Vilket är jättebra! Men iläggsskivan har inte samma färg som bordet så en duk behövdes. Och det blev väldigt ombonat och mysigt när den går ända ner till golvet. Duken inhandlades på Netto för ynka 79.- och den marina känslan blev total!
På Ica Maxi hittade jag också örngott för 10.-/st. Jag valde bland en massa fina mönster och de här två var självklara val. Det är perfekt med örngott då man kan ha dem som "slit och släng" när man oftast ligger i soffan och kollar på tv.
I köksfönstret står dessa fina, vita blommor. Än lever dom men hemma hos mig är det bara en tidsfråga innan de inte orkar med längre... Så jag njuter extra mycket av dem nu när de blommar såhär mycket!
Nu är det dags för mig att åka. Jag ska vara barnvakt en stund och sedan ska jag jobba.
Ha en bra dag! Kram Annika

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fina kuddar du har köpt! Här skulle jag vilja sy lite nytt, nya gardiner bl a, men när jag ska få tid till det har jag ingen aning om!:)
Kram

Tulipa sa...

Hej!
Första gången jag kikar in här!
Härliga kuddar!

Bra tips om väggdekoren!
ha det bra!
/Mariette

Lallis - liv och leverne sa...

Kanonfina kuddar:) Ha en fin dag idag.
Kram Llalis

Galleri MochB sa...

Så många nya fina kuddar du har! Borde också förnya mej på den fronten nu till våren...:O)

Lina sa...

Hej!
Oj, va mycket fina kuddar du har i soffan! Visst fanns de mycket fint hos HM Home!!! Har tummat mycket på katalogen som kom i brevlådan! Inget beställt-ännu...

Må så gott!
Kram, Lina

Ekebo sa...

Fina kuddar du har. HM Home borde kanske beställa lite därifrån ...blir nog och bläddra i den i kväll. Ha det gott Kram Malin