torsdag 22 januari 2009

Tavla i New England style!

Jag har länge letat efter en ram till ett gammalt sjökort jag har fått. Ofta betyder det att en hel del pengar går åt när man behöver en ram som ska vara ganska stor... Men idag köpte jag en ram på loppis för 40.- i underbar New England stil. Så man kan säga att jag är NÖJD :)

Tidigare var detta en "Monet":
Här är det halvt trasiga sjökortet över "Bästkusten":

Jag tycker att det passade väldigt bra med en mörk ram!Jag har alltid tänkt att den ska hänga inne på lilla toaletten. Det har varit så mycket vitt på väggarna så något behövdes där inne. Det blev jättefint.
Även en Kockum-skål har fått komma upp från källaren (tidigare ägaren lämnade den i flytten och jag hittade den i matkällaren). Den står i Billy-hyllan inne på lilla toan och i den lägger jag handdukar.

Golvet i källaren är nu slipat. Det var inte det lättaste att få bort färgen på golvet, trots att vi hyrde proffsutrustning. Men Marcus kämpade tappert medans jag var på jobbet hela helgen och nu ska bara dammet städas undan. Så kan vi gå vidare med nästa steg. Detta går i snigelfart men jag hoppas att så snart muraren får tid så kommer det att gå undan. Han har nämligen varit i Thailand på semester...

Kram Annika

17 kommentarer:

Grodmamman sa...

Det blev jätte fint med den mörka ramen till sjökortet.
Hoppas att muraren är utvilad nu då, så att han kan komma till er och jobba i racerfart!:)Och ibland är det nog bra att man inte vet från början vad man ger sig in på när det gäller renoveringar.
Kram

Design i tid och rum sa...

Hej! riktigt fint har du stailat,
jag gillar New Englad stilen...och Kockum saker sammlar jag med...har köpt vågen (Kockums)
ha det bra Dadda!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka fina fynd du har gjort. Blev jättefint med sjökortet i ramen.

Kramar Ullis

Rosa Hemmet sa...

det blev ju en jättefin tavla det där, ramen passade ju utmärkt till det ljusa sjökortet :) Kan inte låta bli att bli lite avis på muraren, vilken lyckost!

Hjortgården sa...

Så snyggt med ramen till dokumentet!

Nu blev jag lite sugen på att ta tag i toaletten...

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Så snyggt med ramen till dokumentet!

Nu blev jag lite sugen på att ta tag i toaletten...

Var ju felinloggad!

Kram Maud

chokladblomma sa...

Tavlan blev jättefin!
Vad är det för sätt och åka iväg till Thailand? När ni behöver hjälp? Tur för honom att han är tillbaka. Och: är han inte utvilad och pigg så får han inte åka ngn mer gång. Jag kan åka istället.
...För det vore rätt så gôtt just nu... eller hur? Med lite värme?!
Ha en bra helg!
Kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fin tavlan blev!
Tur att det finns loppis,man kan alltid fynda...ler
Trevlig helg!
Kram Irene

www.nestorforlag.se sa...

Tack för tipset, vi ska nog anlita någon som kollar med kamera i rören så får vi väl se. Du har en award att hämta hos mig. Kram.

Vitt är vackert sa...

Å va fint sjökortet blev med ram! Vilken bra idé!!

Hoppas murarn kommer hem snart....

Ha det bra!

Kram Ellinor

Ekebo sa...

Kul när man hittar fina saker i huset man flyttar in i. Jag har bland annat ett skåp och en stor höganäs kruka som tidigare husägare lämnat efter sig. Tavlan blev väldigt snygg! Kram på dig! Malin

annashusidingtuna sa...

oj, så många fina inlägg hos dig som jag missat!!
Får läsa på mig lite känner jag!
är det ok att jag länkar till dig så behöver jag inte missa så många av dina inlägg nå mer.
Kram Anna

In my house sa...

vart håller du hus,,,, jag börjar bli väldans orolig.....

nääädå, inte behöver man vara här inne för jämnan, ni har nog fullt upp.... MEN ja känner mig ändå lite orolig,,,, de ha väl inte hänt nåt???

Kram josse

Grodmamman sa...

Hur har ni det? Hoppas att allt är bra och att ni bara har fullt upp med renoveringar!:)
Du har något hos mig.
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Så fint sjökortet är!
Jättefint har du gjort :)
Kram Lallis

Anonym sa...

Hej!

vad fin tavlan blev med sjökorte. Jag kommer tillbaka till din blogg fler gånger.

Kram annica

C De-sign sa...

Jättefint med den mörka ramen! Kul att greja...jag häller just nu också på med ramar och tavlor! Önskar dig en bra start på februari månad! Kram fr C