söndag 4 januari 2009

Inflyttningspresenter

I eftermiddag kom min moster och min kusin förbi för att kika in i vårt hus :) De fick "the Grand Tour" - och ev köldskador... För vi har det inte varmt härinne. No, no! Här är det varmt te, dunsockar, filtar och gosiga kläder som gäller. Om man ska sitta still. Annars kan man ju alltid sysselsätta sig med något för att hålla värmen men jag kan ju inte sätta gästerna i arbete när de kommer hit utan jag tog på dem dunsockar och kokade te till dem. Satte dem nära elementet i köket, tände värmeljus överallt och lade en filt i knät på dem :) Det har varit ganska kallt de senaste dagarna och vår panna i källaren hänger inte riktigt med, tyvärr...

Mina gäster hade fina presenter med sig som värmde mig i alla fall :)

En skomakar-mojäng som min moster tipsade om skulle användas som bokstöd. Den är ganska tung så det blir jättebra!


Detta fat fanns också bland presenterna. Ju mer jag tittar på det desto mer tycker jag om det :) Vi fick användning för fatet när vi lade upp god fika på det.

Tack så hemskt mycket för presenterna, de är jättefina! Nu ska de bara få sin rätta plats :)

Kram Annika

13 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med så fina presenter och besök. Ja här har det också varit kallt idag -20 grader. Nu har vi turen att solen har skinit och solpanelerna har hjälpt pannan lite. Annars tänder vi en skön brasa i vedspisen. Det är så mysigt. Så kul att jag kunde inspirera dig lite.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Viola sa...

Presenter i VIOLANS smak ser jag, jättefina, jobbigt att inte ha ordentlig värme, jag som trodde vi skulle ha det så varmt och skönt i lägenhet, men icke sa Nicke, hyresvärdar är visst lika återhållsamma med värme som villaägare, fniss...men här kan man duscha så länge man vill och varmvattnet tar inte slut.....kram

Grodmamman sa...

Fina presenter du fått! Alltid kul när man får saker som man tycker om.
Här har vi fjärrvärme, men igår fick vi gå runt och stänga alla friskluftsventiler för att det var så kallt här inne!:)
Idag har vi solsken och strax under -10.
Kram

Rosa Hemmet sa...

hej tjejen!:) Vilka superfina presenter de tatt med sig, ser ut som att de lyckats träffa din smak, kanske de har tjuvkikat här på bloggen? :) Tvättlinan med tomtens kläder var verklign supersöt och charmig, kul med lite annorluna julpynt! Ha det bra fröken :)

Gårdsromantik sa...

Så fina presenter!

Nu har vi äntligen fått upp värmen i vårt hus!

23,5 skall det minst vara om jag skall trivas.

Tur att vi har fjärrvärme.

Kram Maud

Lina sa...

Hej!
God fortsättning på de nya året!!!Oh, va mysigt med besök och vilka fina presenter! Burken med lock i fattigmanssilver var ju SÅ fin!!! Vet du vart de köpt den? En sån skulle jag vilja ha!
"Skomakarmojängen" och kafatet var också fina presenter!

Du, vi har de inte så varmt här hemma heller! Värst är de övervåningen där vi har sovrummen. De är duntäcke, vetekudde, flanellpyjamas sockor och katt som gäller för att hålla värme! ;- )

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Anonym sa...

Vilka fina presenter du har fått.
Ja, nog var det kallt här igår.
Men det eldades för fullt med ved..
Så inne är det varmt och gott.
Ha, det så gott.
Kram

färg o form sa...

Vilka fina presenter. Jag känner igen kylan för vi bor i ett gammalt hus med självdrag vi också. Mysigt är det med filtar och värmeljus......
Må gott Hannah

In my house sa...

hej hej.... hoppas att du ha haft mysiga helger,,, med lite avkoppling oxå.... kul när man får saker som man gillar,,, när personen bakom har tänkt till lite....

ha de gottit kram josse

C De-sign sa...

Vilka fina presenter du fått!!!! Jag hade tidigare kallt i mitt gamla hus med oljepannan, men nu har jag fjärvärme och det är så varmt och skönt ( kan jag ju unna mig nu på gamla dagar....) Det har varit riktigt kallt ute... jag saknar en eldstad i mitt hus... det är ju så mysigt att elda... men det ligger långt fram i budgeten.... Nu är ledigheten slut för min del... gäller at njuta av vardagen också! Ha det så bra! Kram fr C

Inspiration i vitt sa...

Hej Annika, hoppas att du får det lite varmare inne nu när det är varmare ute.
Vilka mysiga presenter du fick speciellt den flaskan med lock, den var så fin.
Och hur sött var inte de små kläderna på linan.
Kram på dig/Ingela.

Vitt är vackert sa...

Å vilka fina presenter du fått!! Verkligen!
Hihi, hos oss är det precis tvärtom ang. kylan. Vi eldar ju med ved i källarn, eller kamin inne. Så på morgonen när man vaknar, då är det sådär kallt, men sen när vi börjar elda då blir det bannemig varmt! 28 grader brukar vi ha i köket...

jo tyget, det har mamma köpt tillmig när hon vart ute på sån där kärring-runda, som de kallar det, med kompisarna. De tar ledigt en dag och åker runt till en massa tygaffärer i bla. Borås och så. Tror hon köpte det där nånstans.

ha det bra!

Kram!

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Jasså några dagar till tillverkning säger du? Ja då blev jag allt nyfiken på vad det är som gör att det tar 2 månader till att få hem soffrackaren! ;) Tell me! Hoppas allt e good med er