torsdag 8 januari 2009

Lampa

Nu har julen åkt ut för denna gången. Inga mera adventsljusstakar, tomtar eller julgranar. Ganska skönt faktiskt. Nu väntar en mörk period i Januari och Februari innan det känns som vår på riktigt. Så det är bara att fortsätta mysa med te och varma filtar!

Idag har det kommit snö här. Så nu är det vitt och fint på taken och gräsmattorna.

Jag tänkte visa en lampa idag. Ni känner säkert till modellen, som finns i en mängd olika varianter. Den är ju inte så fin som den är men med lite vit färg blev det helt annorlunda!

Jag har ingen "före-bild" men den var tidigare i antikmässing.


Det tog 20 minuter att spreja den. Sedan var det bara att hänga upp den i hallen. Och jag behövde inte köpa en ny!

Kram Annika

12 kommentarer:

Design i tid och rum sa...

Hej! vilken bra ide,jag har samma lampan hemma.och hatar den jätte mycke ,men nu har du förändrat min åsikt..kram Dadda

Kallholmen sa...

Jamen vilket lyft den fick den lampan tro det eller ej men även jag har en lika dan som nog skulle behöva lite färg.
Jag har inte glömt bort din fråga ska bara jobba mig fram till färgburkarna i källaren, håller som bästa på att röja därnere och det behövs tro mig.
Återkommer när jag hittat dom
Kram Malin

Grodmamman sa...

Bra idé! Vad använder du för färg när du sprutmålar? Har en ljusstake i mässing som jag skulle vilja måla.
Kram

In my house sa...

Jamen duuu visst ä de bra när man kan fixa och trixa själv,,, för nästan ingen peng alls... Och i slutändan tycka om nåt som man ogillade!!!!
- Vi har oxå snö... Mysigt,, än sålänge innan allt smälter och blir blask....

Jag har stor städning idag,,, men ja gillar ju de,,, :)
Ha de så gottit going!

j

Viola sa...

TÄNK VILKEN TUR ATT SPRAYFLASKAN FINNS! DEN ANVÄNDS FLITIGT HÄR HEMMA, IDAG HAR DET VARIT RIKITGT GRÅVÄDER, GRÅTT OCH SÅDAN KYLA SOM GÅR RAKT GM KROPPEN, HA EN SKÖN KVÄLL MED LJUS OCH PLÄD, KRAMEN

Ekebo sa...

Snyggt! Bra att kunna använda sådant men redan har, det är alldeles för lätt att bara gå och köpa nytt när man egentligen inte behöver. Kram Malin

Anonym sa...

Så himla smidigt med den där vita sprayfärgen, och snyggt blev det ju också! Jag vill också gå loss här hemma, men vet inte riktigt vad jag ska spraya :)

chokladblomma sa...

Där ser man! Som ny liksom! Snyggt!
Ha det gott!
Kram

Katta sa...

Hallå där hoppas att du haft en bra jul och nyår :) Vilket jättegulligt tomteklädsträck du visade i för ett par inlägg sen.Ha en bra helg, kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Det var en jättebra idé. Nu kom jag på att jag glömt att köpa sprayfärg idag när jag var och handlade. Ska ta mig en funderare om inte jag har flera saker som behöver sprayas med färg.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Huset på kullen sa...

Vad fin lampan blev, tänk vad vit sprayfärg kan göra =)

Du har något att hämta på min sida.

Trevlig helg!

Kram Linda

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Älskar att spraya!
Visst är det både billigt och roligt att spraymåla...köper min färg på dollars..billig och bra färg.
Kram Irene
Ps ha en trevlig helg..