tisdag 13 januari 2009

Host host!

Idag fortsätter det som igår. Med hosta och snuva. Jag ligger nedbäddad i soffan och ser på tv och kollar på bloggar. Just nu är det "Days of our lives" som är på. Antagligen inte det bästa programmet som gjorts... men om man börjar kolla kan man inte sluta - på flera månader! De har en otrolig teknik för att dra ut på händelser...

Nu när jag är så här förkyld är jag jätteglad över våra sängar som vi skaffade för ett år sedan. Det är ställbara sängar och de är guld värda när man är tät i näsan och har hosta. Om man bara hissar upp huvudändan några centimeter räcker det för att inte kvävas i en hostattack mitt i natten. Och så får man inte ont i nacken som man får när man måste använda många kuddar för att få upp huvudet. Sedan har de en bra liggkomfort som gör att man inte blir trött i kroppen eller får ont. Man behöver heller inte vrida sig så mycket i sömnen eftersom man ligger bra.

Sängarna på bilden är såna som vi har. Våra är grå och har stålben men annars är det precis så här de ser ut. Så om ni ska köpa nya sängar så satsa på ställbart. Otroligt skönt även när man inte är sjuk också. Om man ska läsa, titta på tv, höja upp benen är jätteskönt.

Ja, jag fortsätter snörvla och kolla på "Days of our lives" :)

Kram Annika

8 kommentarer:

Viola sa...

Din stackare, men dessa sängar verkar ju helt underbara, det skulle vara något för min ständigt onda nacke, krya på dig kram igen, hjälper dom inte, tror väla att jag tog en XL sist så idag sänder jag över en XLLL-kram, hoppas den hjälper

"M" sa...

Krya på dej nu....jag har just avslutat mitt ja....nu är det mannen som snörvlar....kan tro det är bra med sådana sängar....blir nog sängköp inom nåt år här tror ja....

chokladblomma sa...

Ja måste man nu vara sjuk överhuvudtaget så är det ju ändå skönt att få ligga i en så'n härlig säng!
Vi tänkte köpa liknande när vårt sovrum är klart... kanske i sommar? Eller till hösten. Den som väntar på ngt gott... får ofta vänta gôôrlänge!
Krya på dig!
Kram

Design i tid och rum sa...

Så tråkigt..
Hoppas du blir frisk snart.
Muggar som du visar längre när, jag köpte med här om dag fast i grå toner.
Krya på dig Dadda

Grodmamman sa...

Vill också ha sådan sängar nästa gång.
Stackars dig att vara sjuk, aldrig kul. Och många skräpserier finns det. När jag var sjukskriven under min dotters graviditet följde jag "Mina bästa år". Har sett den någon gång nu också och det känns som om jag inte missat så mycket och då är dottern 6 år!:)
Kram

Hemma hos Razzel sa...

Jag har kämpat mot förkylningen med feber och hosta sedan 20 dec... Äntligen kan jag sova på nätterna - så det finns hopp även om det känns hopplöst ibland..
Här har jag och dottern fastnat för Glamour! Också en serie där alla händelser tar flera avsnitt och avslutas med att någon står och gapar och skelar med ögonen...

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Din stackare hoppas attdu snart blir kry...

Vill också ha sådan sängar nästa gång.

Kram Irene

Anonym sa...

Krya på dig! Kan tänka mig att det känns liiite bättre av att ligga i en så bekväm säng i alla fall. Och handdukarna kan du ju använda att snyta dig i annars, hihi ;)