fredag 16 januari 2009

Ett litet ryck.

Igår kväll kom jag plötsligt på hur jag ville hänga tavlorna på väggen vid soffan. Jag har inte flyttat på dem efter det att vi flyttade på soffan och möblerade om. Så det såg inte riktigt klokt ut. Men nu fick jag lite ordning och reda.
Två av mina tavllister åkte också upp ovanför soffan:

Och snabbt som attan tillverkade jag två tavlor. Jag hade 5 svarta ark, dekorerade med silverglitter, som egentligen är till scrapbooking. 2 av dessa satte jag i ramar, vilket var en bra lösning eftersom jag inte håller på med scrapbooking...

Detta är mönstret på det andra arket:

Nu är det bara att fortsätta pynta på tavellisterna - i alla oändlighet :)


Och döm om min förvåning, när jag drar fram dammsugaren och dammsuger hela huset! Jag tog till och med bort alla dynor ur soffan och dammsög den med! Jag måste ha fått tillbaka en massa energi... Så imorgon bär det av till jobbet för att sälja möbler. Det ska faktiskt bli roligt :)

Ikväll ska vi vara hemma och ta det lugnt - något av det bästa som finns! Fast Marcus sa att han skulle hyra en golvslipmaskin på Cramo... I helgen ska vi slipa bort färg på källargolvet. När man har en källare och vill lägga klinkers på golvet så får inget stoppa fukten från marken att komma upp i huset. Låter knäppt - men bara på det sättet kan det vädras bort. Annars kommer golvet att bli förstört. Färgen som är där nu är förstörd av fukten då den inte kunnat tränga igenom. Det har blivit blåsor som spruckit här och var. Inte snyggt och inte bra för huset.

Det blir våran helg! Kram Annika

16 kommentarer:

chokladblomma sa...

Snygga tavlor! Det blev jättefint!
Skönt att du mår bättre!
Ha en mysig kväll!
Kram

Drömmen Om Huset sa...

Vilka snygga tavlor det blev av dina papper. Vart köpte du dessa papper?

/Tina

Grodmamman sa...

Så snygga tavlor du gjort, gillade även de blommiga!
Fukt i källare är inget bra, vi har också fått "jobba" en del med vår källare. Ny ventilation bl a.
Ha det så roligt med golvslipningen, men du får tänka på hur bra det blir efteråt!:)
Jag ska läsa en 7,5 hp-kurs på högskolan som heter "Reggio Emilia - ett förhållningssätt". Är jätte intressant då det har direkt anknytning till mitt jobb som förskollärare. Sedan är jag kanske lite extra ambitiös i mitt läsande, men jag vill ju lära mig och inte bara läsa för läsandets skull.
Kram

Elisa Day sa...

Så fina tavlor! Kram

Anonym sa...

Vilka fina tavlor du gjort!

Vilket minne du har;) Vi träffades faktiskt på gymmet av alla ställen, sen ledde det ena till det andra :)

Ekebo sa...

Snyggt! Det krävs lite tid innan man hänger upp tavlor för man vill ju att det ska bli bra på en gång. Tråkigt om man hänger upp dem och kommer på att det inte blev så bra och får göra nya hål. Men det här blev ju jätte bra! Kram Malin

Katta sa...

Vilken snygg soffa ni har! Fint du gjort med tavlorna, underbart det svarta papperet du visar! Men vilket tråkigt och jobbigt jobb ni har framför er med källaren men täk så härligt när det blir färdigt.Ha en bra helg, kram Katta

Design i tid och rum sa...

hej! vad fint det blev med Tavlor.
Jobbet som Marcus ska göra i källaren är inte så roligt. Jag vet för vi(min man hi hi..) gjorde samma sak i somras, fy vad tråkig..men han vill att ert hem ska bli fint , han har viljan och det är viktigast...kram min vän puss ! Dadda

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Otroligt vilka snygga tavlor det blev av dina papper.
Kram Irene

C De-sign sa...

Kul att greja lite nytt...och så fint det blev! Lycka till med golvslipningen och jag önskar dig en skön söndag! Kram fr C

Lina sa...

Hej!
Varsågod... :- ) Den var du väl värd! Va skönt att höra att krafterna har återvänt!

Vilka fina tavlor du gjort! De blev superfint! Bra tips!

Hoppas de gick bra med slipandet!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

www.nestorforlag.se sa...

Jätte snygga tavlor du gjort. Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till era fem år. Skönt att du mår lite bättre. Så fint du har gjort vid soffan.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

In my house sa...

Jaaa, visst ä det så, man vill ha de fint in i minsta vrå... Trots att inga kanske ser just DET så vet man själv!!! och en pedant som mig är det kanon 0)

Kraaam och hoppas allt ä bra!!!

karofina sa...

väldigt snyggt med lite saker på väggarna! :)

vi har klinkers i källaren, hoppas inte det blir problem där sen bara.... :/ vi kör ju med avfuktare mellan varven, vet inte om det hjälper.

du får visa resultatet sen!
kram!

Marie Söderberg sa...

det är verkligen spännande det här med erat hus..det händer så mkt hela tiden *smile* fortsätt å pyssla o greja..