måndag 17 november 2008

Tvättstuge-planer

Idag blir det inget "sexigt" inlägg precis, och kanske inte så inspirerande i dessa jultider heller. Men vi har hittat bra förvaring till tvättstugan på IKEA. Vi var där en sväng igår. Tyvärr höll de på att bygga om och inget var som det skulle så inga badrumsmöbler kunde vi titta på alls. Men det resulterade i alla fall i ett bra tips till tvättstugan, som sagt.


Serien heter UDDEN och i den finns allt vi behöver :)

Bänk med 1 ho, och en bänk utan ho för att placera tvättmaskin och torktumlare under, den är anpassad för standardmaskiner:




Under bänken med ho i kan man sätta fast en hurts med lådor:




Och ett skåp med hyllplan i. Passar bra direkt under hon:

Bänkarna är i rostfritt och skåpen i svart eller vitt. Sambon röstar för svart och jag är nog beredd att hålla med honom. Men det känns som att dessa saker får pimpas till lite när de väl kommit på plats. Det fanns stänkskydd i rostfritt att sätta på väggen ovanför bänken också. Då blir det enhetligt men tanken på kakel finns kanske kvar ändå.

Besiktningsmannen som vi anlitade när vi köpte huset, sa till oss att vi inte skulle använda några organiska material i källaren när vi gjorde i ordning där. Och det såg vi att det inte var bra när vi rev träväggen till matkällaren och såg att det var fuktiga och tidigare fuktskadade brädor i väggen. Så stål och sten och plast är det som gäller om det ska stå mot betongväggar eller golv.

Och det finns ju en hel del fint i de materialen :)

Kram Annika


12 kommentarer:

Ekebo sa...

Kan tänka mig att det skulle bli snyggt i en tvättstuga.

Kram Malin

chokladblomma sa...

Ser väldigt praktiskt ut! Och dessutom snyggt faktiskt! Blir säkert jättebra!
Ha det gott!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att få börja att planerar för att göra i ordning och inte bara riva.


Kram Ullis

In my house sa...

Hej din söting!!!! Exakt likadant sa vår besiktningsman till oss,,, inget levande matrial i källaren.... I våran satt det trä golv lister m,m..... Och sånt!!!!

- tack för tanken om min mage! Just alouvera (stavning) dricker min vän,,, har faktiskt inte provat de själv,,, annars så har jag gjort det mesta allt ifrån,,, naturläkemedel, undersökningar, prover och jaaa ALLT.... Jag är verkligen AS-kass på alla sätt,,, så det är sån tur att vi har huset att greja med och jag älskar ju att just få dona!!! att vara hemma är ju oxå tryggt!!!!

- Jag skulle frågat dig för några veckor sen,,, men visste inte om jag hade blandat ihop det eller om det va du,,, hade ett litet minne av att du hade panik ångerst! och så kanske de inte är så kul att skriva om det här,,, men jaja... jag skrev ju lite om min andning,,, inte allt alltså... Det började kanske för ett halvår sen,,, att jag kände att jag hade svårt för att andas när jag skulle somna,,, kändes som att jag glömde att dra andetag... Och ja,, tänkte att allt hör ju ihop med magen och så. Och för kanske 5 veckor sen, när vi precis hade ätit mat,, lagt oss i soffan en fredags kväll och idol skulle precis börja.. Då bara flög det på mig en svett attack, tryck över bröstet, och det slog lock i andningen. Fick koncentrera mig på varje andetag, sket och spydde, skakade och blev stel som en pinnne,,, kunde inte böja benet för att ta på skon... Gick ut och in, toa,, hyperventilerade och trodde verkligen att jag skulle dö,,, de va fruktansvärt! Jag tog mina akut-allergi tab, för andning och va såå nära att ringa ambulansen flera gånger. Mamma ringde journumret,, och jag & hon sa att de säkert är panikångerst. Och jag trodde att de va de, men jag kunde liksom inte få mig att bli lugnare ändå... Jourtanten höll med och jag kunde ta en atarax (lugnande tab, som jag har för allergi) och de blev bättre efter någon halv timme. Så ifrån klockan 8 tills 12 höll jag på så.... Och de ä typ 5 veckor sedan,, efter de så har jag känningar av de,, kan känna att de kommer som en våg och jag får göra mina andningsövningar,, blir yr inne i butiker ibland och känner av de lite varje dag. Det är ju så typiskt oxå,, att detta oxå har kommit nu, att man ska vara orolig över att bli sån igen! men man vet ju ändå att de inte är farligt,,, trots att de känns som det!
- Ojjj, vad jag svamlar! jag tycker ändå att de ä sorgligt,,, man är 25år,,!! Jag ska väl inte klaga för mycket,,, men de ä jobbigt!
- Men det är ju så, att det ena leder till det andra.... Hmmm detta va kanske inte så kul att läsa.... Men du förstår ju iallafall,,, när det gäller känslan!!!

Jaaaa, nu ska jag sluta,, hade kunnat skriva lika mycket till....

Puss på dig / j

In my house sa...

Nämen herregud,,,, såg nu hur jäklans långt jag skrev.... Förlåt... Du får dela upp läsningen!!!

Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Det ser ju kanonbra ut:)
Kram Lallis

Linda sa...

Tack för den fina kommentaren!!! Din sida är inte så pjåkig heller... Vi är nog lika tokiga båda två i heminredning skulle jag tro...
Vi fick inbjudan o där stod de att vi skulle vara något som börjar på P... De va ju 30 års fest o vi ville ju inte va sämre än att vi blev hans personliga prickiga presenter.. Ha ha ha... (de blev ju t o m 3 P:n)
Kram från mig...

Grodmamman sa...

De har mycket smarta lösningar på IKEA. Det där så ju riktigt snyggt ut! Fast jag hade valt vitt!=)
Kram

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Tur att vi har vårat älskade ikea där vi kan fynda till rätt priser dessutom:) tror att det där blir supersnyggt! Vad härligt att ha en egen tvättstuga, det är ju något vi saknar på våra 49 kvm :) Ska bli kul o se hur det artar sig där nere! Ha det super (Tyckte inlägget var supersexigt.. haha)

Bitte sa...

Halloj !
Det blir säkert jättesnyggt !
Om jag får rösta håller jag med maken SVART !
Ha det /Bitte

Malmkakan sa...

Hej! Kul att du hittat till mig. Nu hälsar jag på hos dig. Va skönt med en ny fräsch, organiserad tvättstuga.
Ikea har mycket bra genomtänkta förvaringssystem. Va snygg kronan blev i vitt!
Kram,Cecilia

Katta sa...

Kul att inreda tvättstuga, de ser snygga ut i svart men lite pimpning kan ju alltid vara roligt.Har sett att det finns ursnyga svarta tvättmaskiner med. Lycka till med tvättstugefixningen, kram Katta