torsdag 25 november 2010

Ljust vardagsrum

Hej vänner!
Nu har vi flyttat in i vårt nyrenoverade vardagsrum. Nu ska det bli roligt att få leta upp de där detaljerna som ska ge rummet "det lilla extra". Jag skulle gärna vilja ha in lite stjärnor i marin stil och lite rotting á la Artwood kanske.Idag har jag också hängt upp våra vita pappstjärnor. De syns knappt här, men jag lovar att de är uppe :) Ska bli mysigt ikväll när det blir mörkt ute. Här ska vårt nya matsalsbord hamna, när det anländer. Ska bli spännande att se hur exakta leveranstider de andra möbelkedjorna kan ge ;) Lite spionage är det ju när man tillslut beställde bord någon annanstans.
Jag önskar att Bemz kunde sy överdrag till Henriksdalsstolen i jeanstyg. Då är jag den första att beställa. Tyvärr finns inte den möjligheten så det blir väl att själv ta fram symaskinen... Tanken är att det ska bli kjolar ända ner till golvet, i jeanstyg. Så man slipper se de ljusa träbenen...
Jag har två lediga dagar nu och det är lyx att få gå hemma mitt i veckan och pyssla för sig själv. Samtidigt är det snökaos ute, vägen fram till huset är totalt igenblåst med snö så jag hoppas att Marcus kan komma hem i eftermiddag efter jobbet. Jag kommer ingenstans i alla fall, så shopping kan jag helt glömma!
Snöhälsningar till Er!
Kram Annika

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fint ni fått det!
Jag skulle vilja ha gardiner i jeanstyg och hittade det på Åhléns, men jag tyckte att de var lite dyra. Får väl börja spara!:)
Här har vi skottat och skottat, men bilen är fortfarande insnöad. Den ska maken skotta fram imorgon!:)
Kram

Unknown sa...

Så fint det har blivit! Jeanstyg på stolarna låter bra! Skulle passa in där. Ha det så gott. Kram Lenita

Fröken Fräken sa...

Hm, ni verkar ha det lite svårt med snöskottandet därnere. Hur mycket snö har ni egentligen fått? En meter? Nej, nu ska jag inte göra mig alltför lustig här, men det är roligt att se att den snömängd som skapar snökaos söder om Dalälven bara resulterar att man går och sopar lite här. Men vi har ju lite fler traktorer, snöhyvlar och dylikt! :-D

Vad fint det blir i ert nya vardagsrum! Jag har också hängt upp mina pappstjärnor, det gick inte att vänta längre ....

Hemma hos Razzel sa...

Kul idé med jeanstyget på stolarna, borde inte vara så knepigt att sy, det är ju rätt raka kanter.
Måste återigen säga att jag tycker att ert bord är så fint svart!