söndag 7 november 2010

Kunden har inte alltid rätt!

Hej hej!


Vardagsrummet jobbar vi fortfarande på, nu är underlaget klart i alla fall. Lite spackel, förbättringstapet och slipning har gjort att vi nu känner att vi kan beställa tapeten och sätta upp den. Äntligen!


Tack för tankar om golv, jag funderar fortfarande men är inne på någon slags lasyr/bets fortfarande, även om ett vitmålat golv är underbart fint! Älskar vår vitmålade trappa!


Idag har jag läst på en, för mig, ny hemsida. Den heter "Kunden har (inte alltid) rätt" och är väldigt rolig att läsa. Dråpliga situationer mellan säljare och kunder berättas av personer som varit med själva :) Jag har ju en del historier också som jag samlat på mig genom åren, men nu när jag ska komma på någon går det inte lika lätt...

Men här är ett smakprov från sidan:



Antik brun färg
Äldre parant dam kommer in:
-Heej… jo, jag har råkat repa byrån hemma, tänkte bättra på det lite nu.

-Vad trevligt, alltid skojigt att pyssla lite hemma. Vad är skall det vara för kulör?
-Brun.
-Ja… alltså, jag behöver lite mer information. Ljusbrun, mörkbrun, har du någon NCS-kulör på den?
-Njaee… men jag köpte färgen här för tolv år sedan!
-Det är tyvärr ingen hjälp, det är rätt mycket som har förändrats på tolv år. Det finns bland annat knappt några standardkulörer längre, vi får bryta nästan all färg.
-Jamen, kan du inte titta ute på lagret, ni kanske har lite kvar?

Den här tyckte jag passade bra här! Man är väl inte alltid kristallklar när man är ute efter en viss färg men man har i alla fall bättre koll än denna damen!

Har Ni några sköna historier från situationer i jobbet?

Ett gott skratt på söndag kväll är precis vad man behöver inför nya veckans start! Kolla in den sidan!

Kram Annika

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jobbar man med barn, så finns det många roliga episoder man varit med om!:) Och även roliga kommentarer från kollegor.
Kram

Unknown sa...

☺ Jaa, du det där skulle kunna ha varit jag ☺☺ Kommer in på en affär o vill ha en vit färg o märker att det finns hur många kulörer som helst av vitt, "jag vill ju bara ha en vit färg.." ☺ okey, jag skulle nog förstå att dom inte visste att just jag var där för tolv år sedan..☺ Appropå golvet så kommer du nog fram till ett bra beslut som passar er perfekt. Ha det gott. Kram Lenita

chokladblomma sa...

Låter som jag! Nääää! Riktigt så illa är det inte!
Jag håller på lasyr/bets!
Kram

Hemma hos Razzel sa...

Efter drygt 20 år i butik har man en hel del i den här genren...