onsdag 17 november 2010

"Lackat järnet!"

Hej igen!
Nu är golvet lackat tre gånger, ikväll faktiskt. Marcus har "lackat järnet" i tre dagar för att få det klart så att snickaren kan komma tillbaka och sätta in golv-, tak- och lite andra lister. Hoppas att han kan imorgon eller på fredag så kan vi snart börja njuta av vårt nya, stora rum!
Och så roligt att ni tycker att golvet ser bra ut! En matt lack gav ett snyggt resultat, det ser ändå rufft ut.
Det som snurrar runt i mina tankar nu är vitrinskåp! Äntligen ska jag få skaffa mig ett nytt, fint vitrinskåp. Dessa ligger i topp på min lista just nu (inte heller dessa finns i den kedjan jag jobbar på...):
Liatorp från Ikea:

Cecilia från Mio:
Mikaela från Mio:

Mamma har ett Mikaela och det är såå fint! Men det kanske vore roligare att inte ha samma... Det passar så bra hemma hos henne så det kanske inte blir lika bra här. Vilket skåp gillar ni bäst? Har ni några andra favoriter? Tips?

Kram Annika

6 kommentarer:

chokladblomma sa...

De är fina allihop!!
Golvet blir ju helt underbart!! Kul!
Kram

Grodmamman sa...

Jag gillade de två översta mest!
Hade också mattlackat det golvet.
Kram

Fröken Fräken sa...

Jag gillar mittenalternativet bäst! Då får man både lite gömd förvaring och glasdörrar på samma gång :-)

Anette Willemine sa...

Fine skap alle tre, men det kan være praktisk å ha muligheten til å gjemme noe bak en dør også. Vi har et som bilde nummer to, og er veldig fornøyd! :o)

Så fint det blir hjemme hos dere nå! Mye jobb, men det gir resultat!

Ønsker deg en deilig start på uken!

Klem,
Anette Willemine

Hemma hos Razzel sa...

Alla skåpen är fina! Jag skulle nog välja ett med dörrar nertill så man kan förvara saker som man kanske inte vill visa upp för dagen. Man kan ju också ´haka lös dörrarna om man vill visa upp något..

Laila sa...

länge sedan jag var här inne hos dig nu vännen.
Hoppas att allt är bra med dig.
Jag har en ny blogg och har alltså flyttat. Du får så väldigt gärna komma dit och hälsa på. Kram Lallis