lördag 27 november 2010

Jag har sålt mitt vita skåp.

Mitt Shabby Chic-fina, vita skåp från morfars gård har jag nu sålt. Det var lite för opraktiskt och för stort för att ha kvar, tyvärr.
Bredvid butiken jag jobbar i finns en antikhandlare som sålde det vidare till någon annan lycklig person som nu har det hemma hos sig. Hoppas att det har det bra där det står nu :) Det var jättekonstigt att se det i skyltfönstret när man åkte till jobbet varje dag. Men det tog bara en vecka att sälja det så det gick över fort som tur var.
Det positiva nu är ju att jag kan skaffa ett nytt! Det finns många fina att välja mellan så det kommer att ta ett tag innan man bestämt sig. Men något med både dold förvaring och vitrin verkar vara det bästa, precis som ni har rekommenderat i era kommentarer här. Tack för dem!

PS. Den andra möbelkedjan, där jag beställde mitt matbord var snabb och leveranstiderna hölls. Men det där kan ju variera hos alla butiker... Bordet har tyvärr inte kommit hem hit än eftersom vi inte kommit fram på vår lilla väg.
Ha en skön lördagskväll!
Kram Annika

5 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Synd att du inte hade plats för det fina skåpet. Hoppas att du hittar något annat istället.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Vitt är vackert sa...

Oj, va synd på det fina skåpet!! Som du slitit med och målat vitt och allt.. Jaja, hoppas det pryder sin plats hos nya ägarn!

Ja, det var verkligen ett rejält snöoväder som drog över oss. men visst är det fint nu, vitt till advent och allt. Får bara snön ligga still får det gärna va snö för mig.

Va SNYGGT ERT VARDAGSRUM BLEV!!!! Vi håller också på med vårt. Nytt golv, väggar och tak. Ska bli så kul, fast allt tar sån tid...

Ha en riktigt fin första adent!

Kram Ellinor

Unknown sa...

Ja, ibland har man inte platsen... men det där är ju ett jättefint skåp o jag tror med all säkerhet att den nya ägaren är lycklig för den. Ha en trevlig advent! Kram Lenita

Hemma hos Razzel sa...

Ja tänk att man lägger in så mycket känslor i möbler! Det är svårt att sälja möbler som har lite ålder - IKEA-prylarna är det inga problems med.
Det är nästan som med husdjur - man vill gärna veta att de som blir nya ägare är snälla och tar hand om det ; )

Lina sa...

Hej!
Oh, ditt skåp är så fint! Du kanske minns att mina föräldrar har ett likadant hemma fast i brunt. De kommer från min gammelfarmor. Men som du skriver nu finns de hos någon annan som tycker om de! =)

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina