onsdag 18 februari 2009

Badrumslampa

"ROSA" heter denna badrumslampa som jag har tänkt sätta ovanför spegeln i badrummet. Jag tror att det kommer bli jättefint och ge lite glamour till badrummet. Sedan funderar jag också på lampor till tvättstugan. Jag har tänkt mig en lång arbetsbänk, ca 3 meter, med maskiner och förvaring. Och ovanför den vill jag hänga minst 2 mindre lampor. Antingen ska de vara i stål eller i glas.
Jag har kollat ut bänkskåp från IKEA med dörrar i rostfritt stål. RUBRIK heter serien och det kommer att passa jättebra in med kakel, klinkers och vitmålade putsade väggar i en källare.

Vi väntar just nu på att det färdigputsade badrummet ska torka. Det står två avfuktare och arbetar just nu. Så i helgen ska vi jobba lite mer på att få iordning inför flytspackling och kakelsättning. Sakta men säkert.

Det finns en stooor fördel med att allt detta tar sådan lång tid. Slutresultatet blir otroligt genomtänkt. Alla bitar som ska dit är noga utvalda och jag har haft tid att kolla över allt innan jag sätter in något som jag inte kommer att vara nöjd med sedan. Och att alla funktioner vi behöver i det här badrummet finns med, och tillräckligt med smart förvaring för de funktionerna.

Allt känns bra hittills! Kram Annika

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Visst är det bra ibland att det tar tid. Här planerar vi en ordentlig köksrenovering där även vardagsrummet kommer ingå, vi ska göra en mer öppen planlösning. Vi har redan tänkt om ett antal gånger sedan första planen vi ritade upp, så, som sagt ibland är det tur att det tar lite tid!
Ska bli himla kul att se ert resultat sedan!:)
Kram

Design i tid och rum sa...

Vackra lampor,gammaldags i nytt tappning.
Hopas allt bra Dadda!

oumberligating sa...

Här var ännu en fin och ljus blogg som man blir glad av, extra glad blir jag av att ni har era egna gamla barnskor framme då blir det lite "gulligt" skojar lite elakt om inredningstrenden med gamla skor idag på min blogg, men läser man den så kanske man förstår att det inte är så illa menat, ha en fin kväll mvh från Peter Olofsson!

Lina sa...

Hej!
Jätte fin lampa, helt i min smak!!! Ta god tid på er när ni fixar och renoverar. När de väl är klart är de svårt att ändra på alt igen...De ska bli JÄTTE spännande att få se de färdiga resultatet!
;- )

Du hittar säkert nåt bra ställa att hänga dina hyllor på, jag funderande ju nästan i ett år ;- ))

Trevlig helg!
Kram, Lina

In my house sa...

(du ä så go duuu,,,, kramar om dig,,, Natti natti)

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att det är så på gång i källaren. Lampan var jåttefin. Är ju bäst när det får ta tid.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

C De-sign sa...

Min gamla badrumslampa har gått sönder...och jag måste köpa en ny..den du visar är ju jätte fin och ger säkert bra ljus! ( var den från Ikea?) Jag har en utlottning inne hos mig, välkommen in! Kram fr C

Smultronstället sa...

Tjohej :-)
Å det låter som det kommer att bli snyggt. trist att det e så långdragna projekt och mycket jox när man kommer till badrum..vi håller åxå på med vårt..tycker att det är såå svårt, det är väl antagligen för att jag vet att det måste vara lite mer varaktigt och inte går att byta ut i en handvändning..

Må så gott
Kram M