söndag 30 maj 2010

Slaget om vinbären!

Halloj!
Jag har tröttnat på kirskål. Men kirskålen har inte tröttnat på mig utan fortsätter att ta över mina vinbärsbuskar och den verkar trivas bättre än Joakim von Anka i sitt pengavalv.
Så jag googlade mitt problem för att få fatt på en lösning. Och jag hittade en duk som man täcker kirskålen med så att den "kvävs". Perfekt! Då behöver man inte rensa hela tiden heller. Grus har vi kvar sedan dräneringen så den fick bli den nya marktäckaren som också ser till att duken hålls på plats. Vi är nu på jakt efter något som kan bli en snygg kant runt gruset.
In emellan raderna:

Enkelt utformade stöd till buskarna.

Stöd till krusbärsbusken:

När vi flyttade in var jag helt inne på att byta ut dessa väderbitna träreglar. Men inte nu längre :) De är ju precis så som de ska vara i en gammaldags trädgård.

Utsikt över trädgården. Gräsklippet fick ligga kvar denna gången.

I år har jag mycket mer planer för trädgården än tidigare. Vad som blir klart är en annan sak, men tidigare har inte idéerna funnits ens. Jag är jätteglad över all grönska och det är skönt att slippa all snön som var!

Kram Annika

2 kommentarer:

::fina:: sa...

Så mysig trädgård ni har. Lummig och härlig ser den ut. Jag håller med dig om att de gamla väderbitna träreglarna gör sig jättebra där.
~Josefine

Grodmamman sa...

Jag gillar inte heller kirskålen och den där duken vore perfekt hos oss också om det inte vore för att den mesta kirskålen växer i vår häck. Jag skulle kunna lägga den i rabatten, men det hjälper ju inte om jag inte får in den i häcken som gränsar till rabatten. Ni fick det i alla fall himla snyggt!:)
Det är ju det som är fördelen med att köpa ett gammalt hus, man får en redan uppvuxen trädgård!
Kram